Showing 1 - 10 of 2,707
Dieses Buch unterstützt mittelständische Unternehmer und Führungskräfte dabei, den Prozess der Unternehmensintegration nach Unternehmenszukäufen erfolgreich zu meistern und beliebte Fallstricke zu vermeiden. Denn mit dem Abschluss des Kaufvertrags beginnt erst die eigentliche Arbeit....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519823
Themenbereiche und gesellschaftlichen Sektoren zusammen. Womit müssen wir in Deutschland rechnen, welche Auswirkungen werden die … Klimaveränderungen auf Wirtschaft und Gesellschaft haben, und wie können wir uns wappnen? 126 Autoren aus ganz Deutschland äußern sich zu … wissenschaftlich begutachtet. Klimawandel in Deutschland ist die erste Gesamtschau zu dem Themenkomplex, benennt offene Fragestellungen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012614636
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819126
Frank Wernitz entwickelt auf der Grundlage des Stakeholderansatzes ein holistisches Marketingkonzept, das die Berücksichtigung und Priorisierung der Stakeholderansprüche in einem konsistenten Managementansatz vereinigt. Am Beispiel der Ressortforschung zeigt der Autor, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012694926
In this open access publication, the social cohesion of urban neighborhoods and their residents is examined, which is often viewed as vulnerable since increased mobility, individualization, wider socio-economic and demographic changes have fundamentally altered the basis for everyday social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012696969
Rechtliche und technische Grundlagen des Handels mit gebrauchter Software -- Ökonomische Analyse des Urheberrechts bei Software und des Erschöpfungsprinzips -- Das EuGH-Urteil vom 3.7.2012 zum Handel mit Gebrauchtsoftware.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627204
This paper provides a guideline for how the entire process chain of automotive after-sales services could be researched in China. In addition, Schwartz's individual level value theory is introduced as a beneficial operationalisation approach to cultural marketing. So, values are modelled as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397866
This book connects a buying psychology driven by American beliefs and values with a company’s go-to market strategy, the goal being to sensitize readers to how the cultural values of a particular country or region can impact the business environment. The book also addresses the reasons behind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397923
This book includes papers presented at the 2nd Economic forum: German-Turkish perspectives on IT and Innovation Management at the FOM in Munich, organized by the FOM University of Applied Sciences and Atatürk University Erzurum. Patron of the conference was Prof. Dr. Johanna Wanka, Federal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398054
Sandra Wolf develops a better understanding of the importance of clearly communicating family influence. She examines the efficacy of brand elements that signal family influence and that help external stakeholders to identify a family firm. An experiment with 543 students in Germany and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398055