Showing 1 - 10 of 916
Grenzenloses Direktmarketing? Bestandsaufnahme, Trends und Ausblick -- 1. Kapitel -- 1 Lokale Punktlandung durch globale Planung Integrierte Direktmarketing-Kampagne der DHL Global Mail für 14 Länder -- 2 Ausgetretene Wege mit Erfolg verlassen Inteligo erschließt neue Adresspotenziale in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018991
Marcel Schützenmeister zeigt in dem Buch theoretisch auf, unter welchen Bedingungen die Geldpolitik einen unmittelbaren Einfluss auf die Wohnimmobilien- und private Konsumnachfrage in einer Ökonomie ausübt. Eine weitere zentrale Erkenntnis ist, dass bei Erfüllung dieser Bedingungen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019756
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010221937
This book uses empirical research to examine fluctuations and periodicities in housing markets in the United Kingdom. Chapters investigate received wisdom on housing market co-determination before exploring an unconventional approach to analysing the interaction and diffusion evidence base....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397300
Multi-Channel Retailing hat sich als Distributionsstrategie fest im Handel etabliert. Auf Grund der zunehmenden Verbreitung des Multi-Channel Retailing in der Handelspraxis ist eine Differenzierung allein auf Grundlage des Geschäftsmodells heute nicht mehr erfolgversprechend. Vielmehr muss das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016955
This book focuses on sustainability in fashion retail, which is fast becoming the pivot point of future fashion retail strategies. Chapters in the book provide theoretical and practical insight on how going green may positively influence the strategy of fashion retailers and marketers, who have...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396179
This book explores the issue of consumer financial education, responding to increased interest in, and calls to improve peoples’ financial literacy skills and abilities to understand and manage their money. New conceptual frameworks introduced in the book offer academic audiences an innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398351
Im Rahmen der Consumer-Neuroscience-Forschung haben Markenwahl-Experimente mit funktioneller Magnetresonanztomografie zu überraschenden Ergebnissen geführt und gezeigt, dass die Wirkung der Marken immer noch im Dunkeln liegt. Die neuesten Erkenntnisse der psychologischen Markenforschung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015510
Inhaber und wissenschaftlicher Leiter des Instituts für Marktpsychologie (IFM MANNHEIM) in Mannheim, des ältesten Instituts … für Marktpsychologie in Deutschland. Er ist außerdem Mitglied des brandsboard, einer interdisziplinären Forschungs- und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016905
Introduction -- Chapter 1 Explaining Consumer Choice -- Chapter 2 Consumer Choice as Behavior -- Chapter 3 Beyond Behaviorism -- Chapter 4 The Ascription of Intentionality -- Chapter 5 Intentional Psychologies -- Chapter 6 Consumer Choice as Action -- Chapter 7 Consumer Choice as Decision:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017652