Showing 1 - 10 of 253
This Palgrave Pivot uses modeling from microeconomic theory and industrial organization to demonstrate how consumers and producers have responded to major changes in the music industry. Byun examines the important role of technology in changing its structure, particularly as new methods of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615670
This book provides rare insights into the difficult and complex dialogues between stakeholders within and outside the music industries in a time of transition. It builds on a series of recorded meetings in which key stakeholders discuss and assess options and considerations for the music...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396893
Die Autoren präsentieren Management-Ansätze und die Geschäftsentwicklung von erfolgreichen globalen Medienunternehmen. Anhand ausgewählter Case-Studies traditioneller Medienunternehmen, Creative-Media-Unternehmen und Digital-Media-Unternehmen wird selektiv aus Unternehmenssicht ein Einblick...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402163
I Part One: How Direct Licensing Increased Competition -- 1 Introduction -- 2 Copyright Law and Natural Monopolies -- 3 Traditional Blanket License -- 4 Direct Licensing as an Alternative to the Traditional Blanket License -- 5 Conclusion -- II Part Two: Why Putting Music Content Creators First...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019434
Has a commercial ever brought you to tears? Has a movie ever inspired you so much you change your way of life? Has the series finale of a television show ever broken your heart? Has a video game ever altered your perception of reality? If you're like most consumers, you answered 'yes' to at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019452
Das Verhalten der Musikbranche bei technologischem Wandel -- Die Branche – Markt, Unternehmen, Umwelt -- Trägheit von Organisationen -- Branchenkultur als eigene Emergenzebene -- Gestalt und Wirkung der Branchenkultur der deutschen Musikunternehmen -- Handlungsempfehlungen und weiterer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020716
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520452
Veränderte Dynamik des Musikmarkts als Herausforderung an Markenführungskonzeptionen -- Musikmanagement im Spannungsfeld neuer Marktdynamik -- Systemtheoretische Kennzeichnung des Musikmarkts als Ausgangslage der Untersuchung -- Systemtheoretische Abbildung des Musikmarkts -- Theoretische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014171
Musikrezeption -- Der Musiker im Spannungsfeld zwischen Begabungsideal, Berufsbild und Berufspraxis im digitalen Zeitalter -- Lebensstil und Musikgeschmack -- Musikrezeption aus der Sicht der Musikwirkungsforschung -- Live-Veranstaltungen von populärer Musik und ihre Rezeption -- Neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014747
Einführung -- Charakteristika von Geschäftsmodellen und Geschäftsmodellinnovationen -- Lebenszyklus von Geschäftsmodellen als Grundlage für Initiierung und Timing einer Geschäftsmodellinnovation -- Initiierung und Erfolgsvoraussetzungen von Geschäftsmodellinnovationen -- Fallstudie zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014763