Showing 1 - 10 of 305
‘This is an ideal text for students and executives seeking an overview of existing leadership research and […] insight into leadership practices in modern contemporary organisations.’ -Denis Harrington, Head of Graduate Business, Waterford Institute of Technology, Ireland ‘This work...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397746
Digitalisierung und des demografischen Wandels, die die Führungspraxis umfassend verändern. Der Inhalt Führung und Verhalten … Individuelles Verhalten Interaktion und Gruppenverhalten Organisationsverhalten Die Autorin Prof. Dr. Swetlana Franken ist …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401924
In der Auseinandersetzung mit der Generierung und Implementierung von Verfahrensinnovationen wurden die kognitiv-emotionalen Bedingungen der Innovativität bisher vernachlässigt; Konzeptionen des Führungsverhaltens bieten keine zufriedenstellenden Lösungen. Diana E. Krause entwickelt ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517127
'This original book addresses the important issue of cultural distance and provides insights for the sustainable development of both the green technology industry and international collaboration. It does so with a multidisciplinary perspective and uses the cases of two highly relevant regions....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396555
This book presents an unorthodox identity economics that approaches social identity through a non-classical psychology. Garai applies the modern physics concept of wave-particle duality to economic psychology, finding a corresponding duality in object-oriented activity and historically generated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397266
Welchen grundlegenden markensoziologischen Erkenntnissen unterliegt durchsetzungsstarke Werbung? Welche Mechanismen können eingesetzt werden, um bestimmte Vorstellungen bei Gruppen zu aktivieren und dadurch Wirtschaftskörper zu stärken? Oliver Carlo Errichiello präsentiert eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016359
Innovation der Organisation. Es werden klassische und aktuelle Problemfelder der Sozialpsychologie der Organisation diskutiert (z …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017468
Mirjam Jentschke identifiziert anhand der sozialwissenschaftlichen Multiple Identity- und Multiple Commitment-Forschung Determinanten und Verhaltenswirkungen des Brand Commitment im Kontext mehrerer Marken. Die Zahl der Unternehmen, die mehr als eine Marke führen, steigt aufgrund einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017984
Vorworte: Reihenherausgeber: Prof. René Schmidpeter -- Alexandra Hildebrandt / Werner Landhäußer: Die Rolle der Digitalisierung: denken – verstehen - handeln -- Alexandra Hildebrandt / Werner Landhäußer: Die wichtigsten Fragen zur Digitalisierung von A bis Z -- Raimund Frey: Das Fenster...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018457
This book explores models and concepts of trust in a digitized world. Trust is a core concept that comes into play in multiple social and economic relations of our modern life. The book provides insights into the current state of research while presenting the viewpoints of a variety of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018847