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shared.value.chain: Profitable growth through sustainable value creation -- BEIERSDORF: Generating joint added value through collaboration, planning and evaluation -- FAIRPHONE: Sustainability from the inside-out and outside-in -- SAP AG & StarShea Limited (Ghana): sustainable value creation...
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Vorwörter und Geleitwörter -- 1. shared.value.chain: Profitables Wachstum durch nachhaltig gemeinsame Wertschöpfung -- 2. Beiersdorf: Umsetzung gemeinsamer Wertschöpfung durch Kollaboration, Planung und Messung -- 3. SAP AG & StarShea Limited (Ghana): Nachhaltige Wertschöpfung durch...
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This book takes a unique approach exploring Corporate Social Responsibility through a case study in Bintulu, Malaysia. Drawing upon major CSR and strategy theories, the author examines how CSR is embedded in the organizational strategic planning processes of two prevalent forms of governmental...
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This book presents innovative strategies for sustainable, socially responsible enterprise management from leading thinkers in the fields of corporate citizenship, nonprofit management, social entrepreneurship, impact investing, community-based economic development and urban design. The book’s...
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This book presents a new governance framework for socially oriented business management. It offers a detailed and comprehensive analysis of socially oriented business and its key stakeholders, and introduces a managerial model that is both sustainable in the long term and effective. The book...
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This book challenges the traditional models of modern economy, business education and management, which are devoted to the concepts of scarcity, competition, growth and yield. It deconstructs the spiral of acceleration in which technological shifts concerning global markets and enterprises...
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Das vorliegende Buch erläutert die Bedeutung des CSR-Ansatzes als Differenzierungskriterium im Wettbewerb für die Lebensmittelwirtschaft. Versierte Fachautoren legen dar, wie Nachhaltigkeit in der Unternehmensstrategie verankert werden kann und Erfolgspotentiale in der Food Value Chain gehoben...
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Introduction -- Literature review of corporate social responsibility -- CSR-related SDM process and hypothesis development -- Methodology and research design -- Data analysis and hypothesis testing -- Discussion of findings -- Conclusion.
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Das Streben nach Shared Value muss die Gesamtstrategie eines Unternehmens bestimmen, damit es durch diesen Ansatz gesellschaftliche Herausforderungen lösen und zugleich seine Profitabilitätsziele erreichen kann – diese These legt Claudia Fichtenbauer ihrer Forschung zugrunde. Die Autorin...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017709
Martin Wildner leitet in dem vorliegenden Buch die vier wesentlichen Kernstrategien von Corporate-Citizenship-Engagement für Unternehmen her und untersucht deren praktische Anwendung in einer empirischen Studie mit über 100 Unternehmen. Dabei werden die Zusammenhänge zwischen den wesentlichen...
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