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Value-Based Management, a widely applied reference for strategic management, aims at maximizing sustainable shareholder value creation. However, respective accounting metrics to measure the firm’s wealth creation, such as residual income and Economic Value Added (EVA®), are distorted by...
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Einführung -- Terminologische Grundlegung -- Transaktionsmodell proaktiver und reaktiver Desinvestitionen als Bezugsrahmen -- Theoretische Erklärungsansätze zur Wertsteigerung durch Desinvestitionen -- Ereignisstudien zur Messung des Erfolgs von Desinvestitionen -- Schlussbetrachtung.
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Keynotes -- Best Paper -- Searching for Value: Creating Value -- Value Chain Models: Decision-Making -- Value Chain Models: Complexity -- Value Chain Models: Lean Value Chains -- Value Chain Models: Supply and Value Chains -- Real World Implementations
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Erfolg und Misserfolg von Nonprofit-Organisationen -- Erfolgsfaktoren von Mikrofinanzorganisationen -- Wertschöpfung in Nonprofit-Mikrofinanzorganisationen -- Management von Logikenvielfalt in Sozialunternehmen. .
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1 Introduction -- 2 Terminology and Related Literature -- 3 Methodological Aspects -- 4 Content Analysis of Literature on Value-Based Supply Chain Management -- 5 Quantifying Value Impacts of Supply chain cost and working capital -- 6 Benchmarking Companies from the Fast Moving Consumer Goods...
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Updated and revised, the third edition frames strategy as delivering firm value in both the short and long term while maintaining a sustainable competitive advantage. These issues are examined through industry evolution, the rise of the information economy, financial analysis, corporate and...
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In a financial revolution, new determinants of performance arise and interest in the way performance is measured and communicated to stakeholders grows. This book presents a wide and accurate analysis of the impact that regulation, structural changes and new financial products have on the...
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Entscheidungstheoretische Grundlagen -- Kriterien und Modelle der subjektiven Nutzenmaximierung bei Risiko -- Überblick und theoretische Einordnung -- Pareto-effiziente und Anreizkompatible Erfolgsteilung: Grundzusammenhänge -- Pareto-effiziente Erfolgsteilung -- Anreizkompatible...
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Das Dresdner Modell des Wertorientierten Managements: Konzeption, Ziele und integrierte Sicht -- Ursachen-Wirkungs-Beziehungen im Dresdner Modell des Wertorientierten Managements: Zielkomplementaritäten und Zielkonkurrenzen zwischen gesamtwirtschaftlicher und betrieblicher Wertsteigerung -- Was...
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Einführung: Performance Management und Measurement im Marketing -- Einführung: Performance Management und Measurement im Marketing -- Marketing Performance Management -- Wertorientiertes Kundenmanagement -- Wertorientiertes Markenmanagement -- Unternehmenswert-Management -- Wirkungen der...
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