Showing 1 - 10 of 407
Lionel Robbins definiert die Ökonomie als Verhaltenswissenschaft, welche untersucht wie knappe Mittel mit unterschiedlichen Verwendungsmöglichkeiten zur Erreichung von Zielen eingesetzt werden. Wolfgang J. Fellner erweitert das Verständnis von Zielen in der Ökonomie. Er reduziert das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017231
Kündigung von Kundenbeziehungen als Untersuchungsgegenstand des Relationship Marketing -- Theoretische Fundierung der anbieterseitigen Kündigung -- Erkenntnisse aus der angewandten Wissenschaft zur Kündigung von Kundenbeziehungen -- Entwicklung eines Wirkungsmodells der Kündigungsqualität...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014789
Bevölkerung mehr und mehr Sharing-Ansätze nutzt. Damit dieses Shared City Life den Interessen der Stadt selbst entspricht und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401815
Deutschland -- 8 Finnland -- 9 Frankreich -- 10 Großbritannien -- 11 Italien -- 12 Niederlande -- 13 Norwegen -- 14 Österreich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018991
the Netherlands more specifically. By using both micro- and macro-approaches, the multifaceted relationships between town …Town and Hinterland Interactions in Rural Areas -- Multifunctionality of Towns: Exploration of the Spatial Behaviour of … Households -- Farms in a Modern World: Local Integration and Off-Farm Employment -- Town-Hinterland Relations: A Social …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522802
Wie führt man Kunden direkt zum Kauf? Indem man Kaufprozesse gezielt anstößt und auf dem Weg zum Abschluss die richtigen Impulse setzt. Denn allein der funktionale Nutzen eines Produkts, seine emotionalen Attribute oder ein sorgfältig designter Markenauftritt reichen bei weitem nicht aus, um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012805674
turnover of the whole town through stimulating Kaiyu. This gives a universal means of evaluation for urban development policy … planning, shopping marketing, and evaluation of urban revitalization policy, to town equity researches. This book presents step … of large variety shop increases value of city center? -- Part VI Emerging view of goal of town development -- Chapter 18 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397031
Through a comprehensive analysis of cognitive factors and eco-innovation attributes, this book provides an understanding into why and how renewable energy technologies are adopted in an emerging market. Drawing on theories such as theory of reasoned action and theory of planned behaviour,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397636
This paper provides a guideline for how the entire process chain of automotive after-sales services could be researched in China. In addition, Schwartz's individual level value theory is introduced as a beneficial operationalisation approach to cultural marketing. So, values are modelled as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397866
Based on the Self-Esteem Theory, Gender Theories, the Cognitive Dissonance Theory and the Social Comparison Theory Sabrina Brauneis investigates the relationship between body weight (conceptualized and measured here using the Body Mass Index (BMI)) and skepticism towards advertising. The first...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398064