Showing 1 - 10 of 371
Verhaltenswissenschaftliche Preisforschung -- Wirkung von Kundenzufriedenheit und Kundenbegeisterung auf das Kundenpreisverhalten -- Theorie kognitiver Dissonanz, Equity Theorie und Theorie des wahrgenommenen Risikos.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017678
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520797
Today, most firms employ online and offline distribution channels. Customers combine both channels for information search and purchase. However, researchers and practitioners are still lacking insight concerning the creation of additional customer value, in terms of a seamless purchase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017356
Zentrale Besonderheiten von PWYW Angeboten im Internet -- Entwicklung eines Modells zur Analyse der freiwilligen Zahlungsbereitschaft -- Einfluss externer und individueller Charakteristika auf die Zahlungsbereitschaft.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018366
Motivation als Determinante der Zahlungsbereitschaft von Dienstleistungskunden -- Der Untersuchungskontext der vorliegenden Arbeit -- Die theoriegeleitete Modellentwicklung zur Analyse der Motivation als Determinante der Zahlungsbereitschaft von Dienstleistungskunden -- Die Konzeption einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014735
This volume examines the controversy surrounding the use of competition law to combat excessive pricing. While high or monopolistic pricing is not regarded as an antitrust violation in the US, employing abuse of dominance provisions in competition laws to fight excessive pricing has gained...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396885
Revolutions in Book Publishing uses dynamic methods to examine the evolution of the industry's transition from physical place to cyber space, analyzing the latest effects of technological innovations on the industry as well as their influence on distribution channels, market structure, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019461
Vor dem Hintergrund der Erhöhung des Preisdrucks und des Preiswettbewerbs auf den Märkten rückt die Steuerung der Preiserwartungen der Kunden in den Mittelpunkt der Betrachtungen. Nora Reppenhagen untersucht die Bildung von Preiserwartungen unter Einbezug von Theorien aus verschiedenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517071
Promotions are at the same time beloved and feared by both food retailers and branded goods manufacturers in today’s retail environment. Beloved because they attract smart customers and generate an immediate effect on a brand’s sale. Feared because there is uncertainty about the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522839
Die Arbeit untersucht in drei experimentellen Studien mit induzierten Präferenzen, wie präzise Contingent Valuation, Discrete Choice- und Conjoint Analyse unter verschiedenen Bedingungen die Zahlungsbereitschaften für Umweltgüter erfassen. Die Studienergebnisse bieten Orientierung bei der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019740