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Einführung in das Corporate-Citizenship-Management -- Corporate Citizenship (CC) als Bestandteil der Unternehmensstrategie -- Kriterien für ein erfolgreiches CC-Management -- Potenziale, Nutzenfelder, Legitimität -- Corporate Governance und Corporate Citizenship -- Corporate Citizenship und...
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Unternehmen werden von Politik und Gesellschaft immer häufiger zur Übernahme gesellschaftlicher Verantwortung aufgefordert. Dabei herrscht eine große Orientierungslosigkeit bezüglich der Frage, welche Forderungen von Unternehmen erfüllt werden können. Stephanie Muche untersucht, wie...
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This book reflects philosophically about the socio-political dimension of economics. Part I provides normative reflections on the economy: Section I reflects on the interconnections between the multiple discourses on the economy, section II presents Hegel's claim that the economic order is an...
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Seeing the World of Business -- The Business in Society: Can Companies Save the World -- Philosophical Underpinnings of Good Company -- The Challenge of Clashing Theories -- Social Vocation of the Firm -- Non Profit and Business Sector Collaboration -- The Common Good and Social Competitive...
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"Ein wichtiger Aspekt für die Erhaltung und Steigerung der Lebensqualität ist das Balancieren grundlegender Bereiche des täglichen Lebens, zu denen neben der Erwerbsarbeit auch Partnerschaft, Familie, Hobbys, gemeinnützige Arbeit und die Gesundheit gehören. Zusammengefasst wird dies in dem...
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This book is a concise and authoritative reference work and dictionary in the field of corporate social responsibility, sustainability, business ethics and corporate governance. It provides reliable definitions to more than 600 terms and concepts for researchers and professionals alike. By its...
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Investigating how international market actors create market morality on a global level, this book reflects on the unresolved questions and debates regarding the relationship between business and society. The author explores how market actors in international business communication are unified in...
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This book argues that organizations, corporations, and governments have the abilities and resources to drive deep systemic change, yet fail to evoke change strategies that can significantly improve the social fabric of our global environment. It actively engages the reader in a conversation that...
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