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Read 29 in-depth, candid interviews with people holding the top marketing roles within their organizations. Interviewees include CMOs and other top marketers from established companies and organizations-such as Linda Boff of GE, Jeff Jones of Target, and Kenny Brian of the Harvard Business...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398123
Product- and Geographic Boundary Dynamics under Foreign Competition Pressure -- Vertical Boundary Dynamics under Foreign Competition Pressure -- Product-, Geographic-, and Vertical Boundary Dynamics, and their Inter-Relationships under Foreign Competition Pressure -- Conclusion and Implications...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522894
Über Ursachen für die stagnierende Verbreitung von betrieblicher Gesundheitsförderung (BGF) wird vielfältig spekuliert. Judith Goldgruber untersucht unter Einbezug von Organisationstheorien, ob systematische Erklärungsansätze in der Unterschiedlichkeit der Organisationen liegen. Sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015588
Yanick Kemayou investigates how the socioeconomic background of organizational leaders can explain their management-relevant attitudes. The study provides theory development and first empirical tests of the impact of leaders’ socioeconomic background on their risk propensity, sense of control...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396301
Themenmotivation und Gang der Untersuchung -- Methoden der strategischen Planung und Steuerung der IT in Banken -- Methoden der empirischen Sozialforschung -- Sozialwissenschaftlicher Untersuchungsaufbau -- Ergebnisse der quantitativen Analyse: Demografie der Population -- Ergebnisse der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424989
Produktinnovationen gelten in vielen Branchen als zentraler Faktor für das Wachstum und den Erfolg von Unternehmen …. Innovationsfähigkeit von Unternehmen ist in diesem Zusammenhang ein beliebtes Schlagwort, das für erfolgreiche Innovationen steht … Nadine Sammerl das Phänomen Innovationsfähigkeit von Unternehmen greif- und messbar. Sie konzeptionalisiert und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516644
In 2003, Goldman Sachs published a report on the BRICS (Brazil, Russia, India, and China) region: these four countries would be larger than the G6 economics within 40 years. This book focuses on the technology and technology-enabled services that underpin this social and economic revolution
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520746
Christian Berndt investigates how selected corporate actors in German small and medium-sized enterprises and in large companies respond to globalisation and the apparent crisis of the German model. By exploring the role of economic and non-economic factors in shaping business strategies he...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054042
etablierten Anbieter vor neue Herausforderungen. Um sich zu behaupten, müssen Unternehmen wie Siemens, General Electric, Alstom …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015914
This book discusses doing business and making profit on the right side of the law. It explores the role of aligning business and legal strategies, and using the law as a powerful tool in making businesses successful. In this unique book, the author draws on his experience teaching future...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396338