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This book analyzes various digital transformation processes in journalism and news media. By investigating how these processes stimulate innovation, the authors identify new business and communication models, as well as digital strategies for a new environment of global information flows. The...
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The entertainment industry has long been dominated by legendary screenwriter William Goldman’s “Nobody-Knows-Anything” mantra, which argues that success is the result of managerial intuition and instinct. This book builds the case that combining such intuition with data analytics and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395924
This volume provides rich insight into the nature and practice of media management. Contributions assess the degree to which management of media firms requires a unique set of skills, highlighting similarities and differences of media firms compared with other industries in terms of management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397926
Die Autoren präsentieren Management-Ansätze und die Geschäftsentwicklung von erfolgreichen globalen Medienunternehmen. Anhand ausgewählter Case-Studies traditioneller Medienunternehmen, Creative-Media-Unternehmen und Digital-Media-Unternehmen wird selektiv aus Unternehmenssicht ein Einblick...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402163
Den größten Teil eines Marketing-Etats machen in der Regel die Investitionen in Werbung aus. Den größten Einzelposten stellen dabei die Medienschaltungen dar. Was der Kunde am Ende für sein Geld bekommt, hängt von der Qualität der Media-Strategie und deren Umsetzung in einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015840
Grundlagen zu Marken und zur Markenführung mit und von Medien -- Ausgewählte Aspekte der Markenführung mit Medien -- Ausgewählte Aspekte der Markenführung von Medienmarken -- Besondere Herausforderungen, Chancen und Geschäftsmodelle in und mit neuen Medien -- Juristische Positionen zu und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017747
Dieses Buch aus der Anti-Stress-Trainer-Reihe thematisiert das Leben und die Stressfaktoren von Musikerinnen und Musikerin. Zahllose Musiker, Instrumentallehrer, Musikpädagogen, Komponisten und auch Textschreiber, die allermeist sehr euphorisch in ihre Karriere starten, sind schon bald...
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Grundlagen -- Die produktorientierte Perspektive -- Die ressourcenorientierte Perspektive -- Die kaufmännische Perspektive -- Die managementorientierte Perspektive -- Fallbeispiele -- Literatur- Abkürzungs- und Stichwortverzeichnis.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018310
This book explores models and concepts of trust in a digitized world. Trust is a core concept that comes into play in multiple social and economic relations of our modern life. The book provides insights into the current state of research while presenting the viewpoints of a variety of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018847
I Part One: How Direct Licensing Increased Competition -- 1 Introduction -- 2 Copyright Law and Natural Monopolies -- 3 Traditional Blanket License -- 4 Direct Licensing as an Alternative to the Traditional Blanket License -- 5 Conclusion -- II Part Two: Why Putting Music Content Creators First...
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