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Module eines Business-/Geschäftsplans.- Executive Summary -- Geschäftsmodell/Unternehmenskonzept -- Zielmarkt -- Ziele und Strategie -- Leistungs- und Produktportfolio -- Marketing und Vertrieb -- Management, Personal und Organisation -- Chancen und Risiken -- Finanzplanung -- Fallstudie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017253
In den vorliegenden Forschungsergebnissen wird das Geschäftsmodell als Rahmenwerk zur Identifikation erfolgskritischer Komponenten genutzt, aus denen sich eine zu implementierende Steuerungslogik ableiten lässt. Hierbei werden geschäftsmodellrelevante Analyseverfahren und Kennzahlen zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017948
Architecting the Business Motivation & Business Model -- Architecting the Business Capabilities -- Architecting Business Capability Realization -- Modeling and Measuring -- Guidelines for Successful Implementation.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019497
Module eines Business-/ Geschäftsplans -- Executive Summary -- Geschäftsmodell/Unternehmenskonzept -- Zielmarkt -- Ziele und Strategie -- Leistungs- und Produktportfolio -- Marketing und Vertrieb -- Management, Personal und Organisation -- Chancen und Risiken -- Finanzplanung -- Hilfreiche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517207
Dieses Open-Access-Buch erläutert ein Handlungsmodell zur Gestaltung sozialer Versorgung. Das Modell beinhaltet 16 Gestaltungsaufgaben, die sich an den wesentlichen Planungs- und Steuerungsaufgaben sozialer Versorgung und den vier Phasen eines Managementkreislaufes (Analyse,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012692805
This book provides comprehensive guidance on leveraging SAP IBP technology to connect strategic, tactical and operational planning into one coherent process framework, presenting experience shared by practitioners in workshops, customer presentations, business, and IT transformation projects. It...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395875
This textbook gives a clear and comprehensive overview of the process of strategic marketing planning. The authors provide a systematic framework that helps to structure the vast and complex marketing knowledge, thus making it more accessible and easier to use for strategic marketing planning....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396527
Develops scenario planning methods in ways that link scenario analysis to improved decision making, engage time-poor senior decision makers, attenuate decision makers’ tendency to deflect responsibility for bleak, negative scenario outcomes, and enhance causal analysis within...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396648
This book presents a comprehensive introduction to Integrated Business Planning (IBP), building on practitioner’s experience and showcasing the value gains when moving from disconnected planning to IBP. It also proposes a road map for the transformation of planning, including technological...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396725
This book is a critical examination of the main ideas regarding disruptive change and startups. It systematically lays out the full set of challenges and tasks one needs to master in order for existing organizations to weather severe change or make a startup successful. Ian Mitroff outlines the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397643