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Medien oder Infrastruktur — Wer gewinnt den Kampf der Plattformen? -- Medien oder Infrastruktur — Wer gewinnt den Kampf der Plattformen? -- Tiefgreifende Veränderungen im Ecosystem der Telekommunikationsindustrie -- Tiefgreifende Veränderungen im Ecosystem der Telekommunikationsindustrie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014259
Eröffnung -- Das mobile Internet, die zweite Welle der mobilen Kommunikation -- Kommunikationsformen von morgen -- Die Entwicklung der Mobilkommunikation -- Mobile Anwendungen — Stand und Ausblick im globalen Vergleich -- Asia — Driver of Mobile Communications Markets, a Japanese...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014245
The subject of this book - whether or not to extend traditional telecommunications regulation to high-speed, or broadband, access to the Internet - is perhaps the most important issue facing the Federal Communications Commission. The issue is contentious, with academics and influential economic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520445
General introduction -- General introduction -- Public engagement for infrastructure provision: Case studies on successful FTTH roll-out strategies -- Relevance of broadband -- The qualification of broadband access technologies -- The mechanisms of infrastructure enforcement -- The effectiveness...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522818
Telecommunications are increasingly recognized as a key component in the infrastructure of economic development. For many years, there were state-owned monopolies in the telecommunications sector. In transition economies, they were characterized by especially poor performance and high access...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521075
Die schnelle Entwicklung des Informationsmediums Internet bietet Online-Zeitungen ein hohes Wachstumspotenzial. Allerdings können die bisher meist kostenlosen Online-Zeitungen allein durch Werbeeinnahmen kaum profitabel gestaltet werden. Timo Schulze untersucht, wie optimale Nutzungspreise für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517429
This book investigates at both the micro- and macroeconomic levels the impact of mobile phones on poverty and inequality in developing countries. To gauge the effects of mobile phones on these aspects, the author refers to the standard concept of technology adoption and also analyses the actual...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397195
1. Research Questions -- 2. Theoretical discussion -- 3. Global Challenges in Telecommunication -- 4. Overview of the Korean Response: From Monopolies to Liberalization -- 5. The Emergence of Centralized Governance in the Korean Mobile Market -- 6. The Emergence of Flexible Governance under the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016935
Kundenbindung zählt zu den wichtigsten Strategieoptionen des Marketings. Dies zeigt u. a. die Vielzahl wissenschaftlicher Untersuchungen zu diesem Themengebiet. Doch sind die Befunde sehr unterschiedlich und nicht leicht in die unternehmerische Praxis umzusetzen. Harald Kindermann identifiziert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516622
Ökonomische Besonderheiten der Märkte für Mobilfunkdienste -- Konzeptioneller und empirischer Forschungsstand sowie eigene Untersuchungshypothesen/-fragen -- Jahresabschlussbezogene empirische Analyse von Einflussfaktoren des Internationalisierungserfolgs von Mobilfunknetzbetreibern --...
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