Showing 1 - 10 of 24
This insightful new study explores an emerging and growing interest in Sociology and Organization Studies which concerns the meanings and experiences of ‘dirty’ work. Based on a unique study of male street cleaners, refuse collectors, graffiti removers and butchers, and drawing on Bourdieu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398198
Sind Männer die schlechteren Frauen? -- Weltmeister der Herzen - So gewinnen Sie im Ausland Sympathiepunkte -- Leadership-Helden - Erfolg braucht wahre Männer -- Image bei Männern im Business -- Karriere – 007 statt 08|15 -- Charisma und die Macht der Worte -- Erfolg ist sexy - Wie Männer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017755
Exploring the interaction between entrepreneurs and managers, this book attempts to understand the psychology behind how they think, behave and interact in order to benefit organizations. The Entrepreneurial Paradox shows how to achieve sustainable success and resilience through teamwork. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396458
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396463
Using an experimental approach, Maximilian Eberl evaluates the role of implicit learning (CBM/AAT) for the modification of organizational routines. Taking a vertical perspective on the (collective) entities in organizations shows an increasing role of impulsive processes the lower the level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396878
This original book takes psychological research, experimental economics, and recent business scenarios to provide both students and practitioners with the insights to develop a strong risk management strategy. Shefrin draws on his previous research into characterizing organizational culture...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397908
Preface -- We Can Lead Better -- The Despicable Problem of Leadership -- Part I: Leading Naturally -- Part II: The Essence of Leadership -- Part III: Personality and Leadership -- Part IV: The Future of Leadership -- Appendix.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397922
This book focuses on the concept of “brand hate” and consumer negativity in today’s digital markets. It explores the emotional detachment consumers generate against valued brands and how negative experiences affect their and other consumers' loyalty. In today's world, it is almost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398189
Ina Goller und Tanja Laufer erklären in diesem essential, wie Führungskräfte den wichtigsten Erfolgsfaktor für Teamperformance - das Konzept „Psychologische Sicherheit“ - in ihrem Unternehmen etablieren. Die Autorinnen geben einen kompakten Überblick, erläutern den wissenschaftlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012439956
Dieser Band beschäftigt sich mit den vielschichtigen und vieldimensionalen Wirkungen, die Trauma in der Arbeitswelt haben kann und hat und greift damit erstmals ein Thema auf, das so in der Öffentlichkeit noch nicht diskutiert worden ist. Dabei betrachten die Autorinnen und Autoren aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401886