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The book investigates the interplay of brand equity and technological assets at the corporate level. In a grounded theory approach it develops a model of how companies in technology intensive industries can improve the appropriation of the returns of their intangible technological assets with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014131
FuE-, Innovations- und Patentmanagement - Eine Schnittstellenbestimmung -- Technologielebenszyklus-Modelle - Eine kritische Analyse -- Patentstatistische Indikatoren für den Verlauf von Technologielebenszyklen -- Erteilungspraxis bei Patentanmeldungen und ihre Auswirkungen auf die Strategie von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516806
This book is the revised version of a doctoral thesis written at the Graduiertenkolleg Law and Economics at Hamburg University. It addresses the market failure with respect to R&D for medicines for tropical diseases and the lack of access to affordable medicines in poor countries. Tropical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521260
Grundlagen von gewerblichen Schutzrechten -- Generierung von Patenten -- Bewertung von Patenten -- Verwertung und Kommerzialisierung von Patenten -- Organisation des Patentmanagements -- Ausprägungen des Patentmanagements -- Patente in der Ära von Open Innovation -- Successful Practice...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014101
Forschungsintensive Industrien wie die Biotechnologie sind geprägt von einer Vielzahl an Kooperationen zwischen etablierten Großunternehmen mit kleinen Partnern. Aber die Misserfolgsraten solcher Vereinbarungen sind trotz einer zunehmenden Kooperationserfahrung der beteiligten Unternehmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014419
This book proposes an integrated approach to patent risk and capital budgeting in pharmaceutical research and development (R and D), developing an option-based view (OBV) of imperfect patent protection, which draws upon contingent-claims analysis, stochastic game theory, as well as novel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520747
Strategic Issues in Advertising, Branding and Communication -- Integrated Marketing Communications: A Test for Different Levels of Strategic Consistency -- Evaluation and Feedback Effects of Limited Editions in FMCG Categories -- How Multinational Enterprises Develop their Advertising Strategy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425027
Stand der Forschung und theoretische Grundlagen -- Konzeption und Methodik -- Erfassung und Aufbereitung der Positionsdaten -- Determinanten der Kommunikationswahrscheinlichkeit -- Bewertung des Forschungsansatzes -- Zusammenfassung und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425192
This contributed volume explores and reveals the new developments, dynamics and recommendations for entrepreneurship education in the Middle East and North Africa (MENA) region. Presenting papers by respected experts in the field, it shares essential insights on the status quo of entrepreneurial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395908
This book discusses the ways in which characteristics of innovative firms and innovative talents with core competence in Japanese, Korean, German, and American contexts are developed and nurtured, and compares innovative firms with a long history of business operations from these four countries....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396113