Showing 1 - 10 of 129
Internet aus betriebswirtschaftlicher Sicht. Es werden gleichermaßen Internetzugangsdienste zur Anbindung von Endkunden … Distribution digitaler Inhalte und Anwendungen diskutiert. Durch die Darstellung der Teilmärkte, die den Datentransport im Internet …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016763
Marktstrukturen für die Medienteilmärkte Zeitungen, Zeitschriften, Hörfunk, Fernsehen und Internet. Anhand von Fallstudien werden die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517394
This book provides an economic analysis of various aspects of ‘market quality’, a new concept which emerged in the 21st century, using the tools of ‘oligopoly theory’ and ‘auction theory’ that evolved over the 19th and 20th centuries. In the economics literature the link between the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397214
This book presents an original empirical investigation of the market structure of airline city pair markets, shedding new light on the workings of competitive processes between firms. Examining a cross-section of US airline city pairs, Tabacco proposes for the first time that the industry can be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397236
This book offers a comparative analysis of how post-crisis restructuring has affected the evolution and prospects of small, locally-oriented banks. The discussion focuses specifically on “small” European countries; that is, countries with diversified banking systems, with a strong presence...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397345
This book underscores the complexity of the equity markets, the challenges they face, and the fact that they are still a work in process. Three interacting forces drive market change: competition, technology change, and regulatory change. The markets have one major objective in particular to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397410
This book aims to provide a thoroughly updated overview and evaluation of the industrial organization of banking. It examines the interplay among bank behavior, market structure, and regulation from the perspective of a variety of public policy issues, including bank competition and risk, market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398208
Concentration, and Barriers to Entry -- Chapter 9 Cartels -- Chapter 10 Quantity and Price Competition in Static Oligopoly Models …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016020
Jahr für Jahr werden Millionen Euro für Werbung ausgegeben. Und diese Investition entscheidet häufig über Erfolg oder Misserfolg eines Produkts. Ralf Nöcker beleuchtet Werbung und Agenturen erstmals aus ökonomischer Perspektive und widmet sich dabei makroökonomischen Fragen ebenso wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017019
Dieses Buch zeigt, wie sich der traditionelle Handel im Zuge der digitalen Transformation quasi neu erfinden und digitales Wissen ins Haus holen kann. Renommierte Autoren aus Wissenschaft und Praxis erläutern, welche Ziele mit der Digitalisierung verfolgt und welche Digitalstrategien...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017517