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Part I - The New World of Economic Thinking: Economic Thinking -- Anything Worth Doing Is Not Necessarily Worth Doing Well -- Maslow’s Hierarchy of Needs-And Economist’s Demand -- Part II -The New World of Market Economics: Price and the “Law of Unintended Consequences”.- Pricing Lemons,...
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The micro-economic behaviour typical of humans is also found in other animals, suggesting that some basic biological … features underpin the behaviour of many species, and that there are some problems with traditional micro-economic theory …
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Democracy? Impact of Globalization on Participatory Governance in India During the Decade 2001-2010 -- 8. Green Crimes as a Dark …
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This book thoroughly prepares intermediate-level readers for research in social science, organization studies, economics, finance, marketing science, and business science as complex adaptive systems. It presents the advantages of social simulation studies and business intelligence to those who...
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‘This is an ideal text for students and executives seeking an overview of existing leadership research and […] insight into leadership practices in modern contemporary organisations.’ -Denis Harrington, Head of Graduate Business, Waterford Institute of Technology, Ireland ‘This work...
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This study investigates the complex link between natural disasters, individual behaviour - in the form of an individual …
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Stefan Ivens beschäftigt sich mit grundlegenden Fragestellungen, die sich aus der Nutzung von sozialen Medien für Stakeholdergruppen wie Kunden, Mitarbeiter und Bewerber ergeben. Er analysiert Auswirkungen von Mitarbeiterverhaltensweisen in der digitalen Welt auf die Unternehmensreputation....
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Das Lehrbuch präsentiert auf den drei Ebenen Individuum, Gruppe und Organisation unterschiedliche Verhaltensmodelle, die eine wichtige Grundlage für ein modernes Führungsverhalten bilden. Zunächst werden die maßgeblichen Theorien aus den Bereichen Persönlichkeit, Intelligenz, Wahrnehmung,...
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Die Bedeutung der richtigen Mitarbeiter für den Unternehmenserfolg ist in Forschung und Praxis unbestritten. So müssen Unternehmen auch auf dem Beschaffungsmarkt für Arbeitskräfte um die Gunst ihrer Zielgruppen kämpfen und Wege finden, diese zu akquirieren und an sich zu binden. Eva...
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