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This book answers the question of how soft factors such as corporate cultures and individual and corporate values can be transparently steered. With its C4 management tool and reflecting the seven driving forces of corporate culture, the Values Cockpit is a powerful solution designed to steer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396246
Eine gemeinsame Wertebasis stellt in transnationalen Unternehmen eine wichtige Ressource zur Steuerung der internen Zusammenarbeit dar. Annika Elsner erläutert konkrete Wirkungspotenziale von Werten und ihre Bedeutung als Schlüsselfaktor in der transnationalen Unternehmensführung. Die Autorin...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401576
Family Business Around the World -- The Complexity of Family Business -- The Role of Values in Family Business -- The Entrepreneurial Origins of Family Business -- Italian Migration to Australia and its Descendants -- The Families in the Case Studies and Their Business -- Capturing the Life...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018732
1. Zusammenhangsmodell zwischen Kompetenzen und Kollektiven sowie individuellen Werten -- 2. Entwicklung eines unternehmensspezifischen Wertemodelles in der Praxis -- 3. Messung von Werten am Beispiel WERDE -- 4. Kompetenzbereiche und Werte in der Unternehmenspraxis -- 5. Interiorisation von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020609
und Problemstellung -- Entwicklungslinien im Retail-Banking -- Basisgedanken zur Konzeptentwicklung -- Grundlagen des estma-konzepts -- Aufbau des estma-konzepts -- Empirische Analyse im estma-konzept -- Detaillierte Analysen nach Themenblöcken -- Strategische Steuerung: Umsetzung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014137
Einführung -- Einführung -- Theoretische Grundlagen -- Allgemeine Ethik als Grundlage der Unternehmensethik -- ökonomische Grundlagen der Wirtschafts-und Unternehmensethik -- Wirtschafts-, Unternehmens-und Individualethik als Grundlage des Wertemanagements -- Konzeptionelle Grundlagen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014563
This book investigates intercultural service encounters (ICSEs) in light of the rapidly globalizing world economy, examining the extant literature on the topic and identifying areas which require further exploration. With a focus on intercultural communication and competence, the author analyses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395856
This book presents the foundations for the future of tourism in a structured and detailed format. The who-is-who of tourism intelligence has collaborated to present a definitive blueprint for tourism reflecting the role of science, market institutions, and governance in its innovation and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395925
‘I am happy and proud to see Nordic scholars playing a central role in advancing state-of-the-art knowledge in this important area of management and organization research. A must-read for all interested in Nordic mergers and acquisitions.’ Eero Vaara, Professor, Aalto University, Finland...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396488
‘Wellness is a major economic trend of our time. Anttiroiko highlights key dimensions of wellness-oriented policy and reveals empirical cases that illustrate how local governments can profit from wellness strategies. This book should be read by students, experts and public managers looking to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396489