Showing 1 - 10 of 1,394
Vielfalt durch Gestaltungsfreiheit im Wettbewerb -- Preisempfehlungen aus wettbewerbsökonomischer Sicht -- Die Zwecke der Preisbindung - Die Motive des Gesetzgebers -- Wettbewerbsökonomische Aspekte der Preisbindung in Wertschöpfungsketten -- Die negativen Folgen von Kundenverwirrtheit und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015792
, die einen schnellen Einstieg in die Praxis suchen, sich für das Wettbewerbsrecht interessieren oder ihr vorhandenes Wissen … auffrischen wollen. Der Inhalt Zentrale Begriffe aus den Bereichen (Europäisches) Kartellrecht Mergers & Acquisitions Franchise …(Europäisches) Kartellrecht -- Mergers & Acquisitions -- Franchise -- Missbrauchsaufsicht -- Preisbindung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401639
Überblick über die Rechtslage und Rechtsgrundlagen zu vergleichender Werbung -- Wirtschafts- und werbewissenschaftliche Grundlagen -- Aufbau eines Testverfahrens zur Bewertung humorvoller Werbevergleiche -- Praxistest an früheren Urteilen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013503472
Infolge aktueller Entwicklungen in der Kartellrechtspraxis wird das Preisbindungsverbot derzeit wieder kontrovers unter Vertretern der Rechtswissenschaft, der Wettbewerbstheorie und der Betriebswirtschaftslehre diskutiert. Benjamin C. Schefer analysiert in diesem Zusammenhang die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016942
Introduction to the current problem -- The myth that welfare is promoted by prohibiting vertical price and brand maintenance -- The risk of Resale Price Mainenance prohibition for the effectiveness of inter-brand competition -- The risk of admissible price-maintenance systems for the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016634
the USA, EU, Japan and BRICS. She argues that three major economic crises together with market globalisation have changed …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496182
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Technology Standards and Competition in the Mobile Industry by Kirti Gupta -- Chapter 3. Standard Setting Organizations and Competition Laws: Lessons and Suggestions from the United States by Donald E. Knebel -- Chapter 4. FRAND Commitments and Royalties for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012692837
This volume examines the controversy surrounding the use of competition law to combat excessive pricing. While high or monopolistic pricing is not regarded as an antitrust violation in the US, employing abuse of dominance provisions in competition laws to fight excessive pricing has gained...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396885
This book reviews recent progress in the theory of oligopoly and market leadership and provides new results on the theory of Stackelberg competition and Nash competition with strategic investment under endogenous entry. These theories are applied to models of competition in quantities, prices...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520714
Dieses Buch legt eine umfassende Gesamtdarstellung des Marketingrechts vor und sensibilisiert für mögliche Rechtsprobleme im Marketing. Verantwortliche im Marketingmanagement, die Entscheidungen oft auch schnell treffen müssen, werden hier mit den Grundlagen rechtlicher Rahmenbedingungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401502