Showing 1 - 10 of 560
Dynamic Pricing of services has become the norm for many young service industries - especially in today’s volatile markets. Steffen Christ shows how theoretic optimization models can be operationalized by employing self-learning strategies to construct relevant input variables, such as latent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425365
This book presents the latest findings on stochastic dynamic programming models and on solving optimal control problems in networks. It includes the authors’ new findings on determining the optimal solution of discrete optimal control problems in networks and on solving game variants of Markov...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401978
In recent years, agent-based simulation has become a widely accepted tool when dealing with complexity in economics and other social sciences. The contributions presented in this book apply agent-based methods to derive results from complex models related to market mechanisms, evolution,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521004
André Jerenz develops a price-based revenue management framework to support retailers in establishing better and more profitable pricing strategies, including assigning an initial asking price and the adjustment of price over time. Dr. André Jerenz promovierte extern bei Prof. Dr. Ulrich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521018
Vor dem Hintergrund der Erhöhung des Preisdrucks und des Preiswettbewerbs auf den Märkten rückt die Steuerung der Preiserwartungen der Kunden in den Mittelpunkt der Betrachtungen. Nora Reppenhagen untersucht die Bildung von Preiserwartungen unter Einbezug von Theorien aus verschiedenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517071
Philipp Plank analyses the question, what drives the quality of cost-systems and is the quality of cost-systems directly and at best positively related to the firms’ performance. In other words, is it worth investing in complex cost allocation systems or are there environmental and/or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396307
Studierende der BWL mit den Schwerpunkten Vertrieb, Marketing und Preismanagement · Marketingleiter, Vertriebsleiter und Pricing …-to-Business Marketing an der WHU – Otto Beisheim School of Management. Heute ist er in der Unternehmensberatung zu Themen im Preismanagement …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017733
vDie Einführung neuer Produkte am Markt ist von zentraler Bedeutung für die Wettbewerbsfähigkeit eines Unternehmens. Dabei sind in den letzten Jahren insbesondere Marketingmaßnahmen in der Phase vor der physischen Markteinführung in den Blickpunkt des Interesses gerückt. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517424
-- 2. Determinanten der Erwartungsbildung und -Veränderung -- 3. Bezugsobjekt von Erwartungen im Dienstleistungsbereich … theoretischen und empirischen Forschung für das weitere Vorgehen -- III: Modell der phasenbezogenen Erwartungsbildung und -Wirkung …. Zusammenfassung der Hypothesen -- IV: Experimentelle Überprüfung des phasenspezifischen Modells der Erwartungsbildung und -Wirkung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
Grundlagen der Kfz-Kaskoversicherung und der Versicherungsentscheidung -- Entscheidungsmodelle zur Analyse von Kfz-Kaskoversicherungsentscheidungen -- Experimentelles Design zur Analyse von Kfz-Kaskoversicherungsentscheidungen -- Ergebnisse der empirischen Untersuchung zur Analyse von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516969