Showing 1 - 10 of 148
weiterentwickelte Individual- und Massenmedien (Telefonie, Internet, Fernsehen) über die gleichen Endgeräte und Infrastrukturen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014210
Märkte -- Radio und Fernsehen -- Internet und Multimedia-Anwendungen: Grundlagen -- Audiovisuelle Medien im Zeitalter des … Internet -- Printmedien im Zeitalter des Internet -- Glücklose Medienfusionen -- Wettbewerbspolitik und Konvergenz. … ökonomischen Zwängen unterliegen sie? Was wird sich in der Werbebranche durch das Aufkommen des Internet und von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014052
Marktstrukturen für die Medienteilmärkte Zeitungen, Zeitschriften, Hörfunk, Fernsehen und Internet. Anhand von Fallstudien werden die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517394
A practical guide to every aspect of managing media businesses, written by a team of experts and illustrated with interviews from leading industry players. The media industry is facing a genuinely unprecedented level of change and uncertainty - while more and more content is being published...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398262
Die Medien- und Kommunikationswirtschaftslehre als Wissenschaft -- Medieninhalte, Mediengattungen und Medienformate -- Mediengüter -- Akteurstyp 1: Der Abnehmer von Mediengütern auf dem Rezipientenmarkt -- Akteurstyp 2: Das Medienunternehmen als Anbieter -- Akteurstyp 3: Die werbetreibende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020247
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021151
der Theorie dargestellt. Anhand von realen Wettbewerbsfällen auf Internet-, Zeitungs- und Zeitschriftenmärkten wird …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021325
Mobile communications and next generation wireless networks emerge as new distribution channels for the media. This development offers exciting new opportunities for media companies: the mobile communication system creates new usage contexts for media content and services, the social use of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014157
Preface -- Part I: Introduction -- 1 Context, Purpose and Structure of the Book.- 2 State Aid for Newspapers.- Part II: Theories -- 3 State Support for News -- 4 Industrial Subsidies -- 5 Newspaper Subsidies and Journalistic Quality -- 6 State Aid to the Press in the EU -- 7 Press Governance.-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017380
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520470