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This book explores the impact of design science and design thinking on tourism planning, gathering contributions from leading authorities in the field of tourism research and providing a comprehensive and interconnected panorama of cutting-edge results that influence the current and future...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396199
This book deals broadly with tourism planning and development from the perspective of Croatia, a major Adriatic tourism destination which is fast becoming one of the most popular vacation spots in the European Union. With the recent accession of Croatia to the EU, Croatia is undergoing a rapid...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396325
This book contains 35 papers from the Tourism Outlook Conference held in Lombok, Indonesia in July 2015. The book presents comprehensive discussions on sustainability in the tourism industry. It includes research on various constituents of the tourism sector and analyses of each of them from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398165
Touristische Destinationen und Destinationsmanagement -- Strategische und operative Produktentwicklung von … Destinationen und Destinationsmanagement Strategische und operative Produktentwicklung von Dienstleistungen Service Design als …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425672
Die Region als latenter Netzwerkpool -- Stakeholder als Ressourcengeber in regionalen Themennetzwerken -- Werte als …Wie können in regionalen Entwicklungsprozessen Mehrwerte für Stakeholder generiert werden? Monika Bachinger geht davon … funktionaler oder sozial-emotionaler Werte für Stakeholder auf. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016044
Section 1: Overview. Introduction - Asian Destinations: Perspectives on Planning, Management and Marketing Ying Wang, Aishath Shakeela, Anna Kwek, Catheryn Khoo-Lattimore -- Section 2: Tourism Planning in Asian Destinations. Chapter 1. Power and politics in tourism policy and planning in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013256169
Die Autoren untersuchen in diesem essential, welche Rolle Virtual Reality zukünftig im Tourismus spielen wird. Zu diesem Zweck vergleichen sie die beiden verwandten Technologien Virtual Reality und Augmented Reality miteinander und beschreiben aktuelle Anwendungsbereiche im Tourismus....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401669
An authentic, unique and memorable destination image is of crucial importance to be competitive in the long-term. Verena Schwaighofer analyses the currently transferred image of the United Arab Emirates as a tourist destination and to what extent the traditional Arabian culture is integrated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017243
Destinationsmanagement. … Markenführung in das Destinationsmanagement auf. Denn steigender Wettbewerbsdruck sowie die Zielsetzung, sich mittels einer starken … interne Markenführung • Identitätsorientierte Markenführung in Destinationen • Ansätze für das Destinationsmanagement Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018470
Barrieren der Innovation -- Eine netzwerkbasierte und eine prozessbasierte Sicht auf Innovationen -- Einzelfallanalysen von touristischen Produktentwicklungen im Alpenraum und in Europa -- Fallübergreifende Analysen -- Datenauswertungen mit GABEK und eEPKs.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020825