Showing 1 - 10 of 662
CSR in der Agrar- und Ernährungswirtschaft -- Social-Media-Anwendungen und -Plattformen -- Einflussfaktoren für KMU. … mittelständische Unternehmen (KMU) der Agrar- und Ernährungswirtschaft identifiziert werden. Hierzu wird ein qualitatives …-Media-Anwendungen und -Plattformen Einflussfaktoren für KMU Die Zielgruppen Studierende und Lehrende der Agrar- und Ernährungswirtschaft …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017530
namhafter Großunternehmen -- 3. KMU und nachhaltige Geschäftsmodelle -- 4. Nachhaltigkeits-Pioniere -- 5. Handlungsempfehlungen. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019996
Über die Initiative -- Über die Initiative -- Einführung -- Einführung -- CSR: Verantwortung neu denken -- CSR: Verantwortung neu denken -- Verantwortungspartner — Das Modell -- Habe eine Vision — Das Problem finden -- Nutze deine Stärken — Einen besseren Plan machen -- Arbeite mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516852
What are Responsible Tourism and Corporate Social Responsibility? What is the industry's awareness regarding these concepts? What are the systems and tools currently available on the market that tourism SMEs can use to assess their engagement and the sustainability of their business? This book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013523133
Bei der Erforschung unternehmerischen Engagements wurde bislang die Zweckrationalität fokussiert. Gabriele Gollnick analysiert auf der Grundlage eines breiten empirischen Primärmaterials die individuellen und kollektiven Engagementmotivationen von klein- und mittelständischen Unternehmen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016906
List of contributors Acknowledgement Aspects, determinants and outcomes of Corporate Social Action; Ronny Manos, Israel Drori PART I: REVIEW OF CSA AND CORPORATE PERFORMANCE 1. Corporate social responsibility and financial performance; Dennis J. Aigner 2. Corporate social action in developing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018800
Mergers and Acquisitions: Advancing an Institutionally Embedded Stakeholder View -- M&As, CSR, and Stakeholders: An …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396171
This book analyses various aspects of social responsibility, corporate responsibility, sustainability and governance. Rather than focusing narrowly on a single perspective, it investigates a number of problems and scenarios that can all be considered an aspect of one of these fields, and shows...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396222
reliable information is critical for any stakeholder to review the performance of either the governments or the firms. This … stakeholder takes …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396300
This handbook pursues an integrated communication approach. Drawing on the various fields of organizational communication and their relevance for CSR, it addresses innovative topics such as big data, social media, and the convergence of communication channels, as well as the roles they play in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396438