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In this study among camping tourists of all age groups between 19 and 86 years of age, Konstantin Wellner compares key characteristics regarding innovative behavior of different age groups. The focus of the analysis is on the so-called “Silver Market” segment (consumers of at least 55 years)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019132
dieser Zielgruppe ein wesentliches Instrument zur sozialen Profilierung darstellen. Ein Vergleich der komplexen Bedürfnis …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516870
Das vorliegende Buch zum Deutschen Alterssurvey (DEAS) stellt mit einem breiten Themenspektrum dar, dass die Lebensphase Alter vielfältig ist und sich wandelt: Ältere Menschen sind heute aktiver als vor 20 Jahren. Sie sind länger erwerbstätig, engagieren sich häufiger ehrenamtlich, sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015203611
Ageism-Concept and Origins: Liat Ayalon & Clemens Tesch-Römer -- Ageism: The Relationship between Age Stereotypes and Age Discrimination: Peggy Voss & Klaus Rothermund -- Multiple Marginalizations Based on Age: Gendered Ageism and Beyond: Clary Krekula, Pirjo Nikander, & Monika Wilińska --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012693106
Dieses Fachbuch fokussiert auf das sport- und gesundheitstouristische Nachfrageverhalten der "Generation plus". Einer Konsumentengruppe in ihrer zweiten Lebenshälfte, die mit einer großen Neugier in Bezug auf sich selbst und die Welt und einem Plus an Interessen, Anspruch und Kaufkraft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401477
Nils Levsen focuses on the international diffusion of product and service innovations for elderly users. In particular, the existence and location of lead markets is being investigated. Lead markets are characterized by their early adoption of innovations and their influence on design choice in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402032
This book provides an in-depth analysis of the older-tourist market, and of the challenges and opportunities created by population ageing from a tourism marketing perspective, by combining a demand-side and a supply-side approach to older tourists. The book is divided into three parts, the first...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397982
Haben Sie die Zielgruppe 50plus bereits für sich entdeckt? Wenn nicht, dann sollten Sie prüfen, ob Sie hier wertvolles Potenzial verschenken und der 50plus-Markt vielleicht auch für Sie Wachstumschancen bieten könnte. Denn die Zielgruppe der Best Ager wächst kontinuierlich. Einige...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015583
Das von Marketing und Massenmedien geprägte Bild des ewig jungen Surfers täuscht. Auch Menschen über 50 oder gar 80 nutzen heute das Internet regelmäßig nicht nur zur Information, zur Pflege ihrer Netzwerke oder einfach zur Unterhaltung, sondern auch zum Einkaufen. Über ihre Erwartungen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015595
Especially in industrial countries the portion of elderly people is growing in many societies. Their needs are more intensified than the demands of younger people in many aspects. Companies need the right tools (e.g. market research methods for elderly people) to detect these needs, preferences,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015743