Showing 1 - 10 of 477
The contribution of this book is to join in the same volume a set of theoretical visions and empirical assessments by leading scholars about public policies towards entrepreneurship in Europe and how to rethink them. The book is divided in two parts: Part I – Entrepreneurship Policies – A...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521189
1 Introduction -- 2 The development of the modern business corporation in 19th century India: Building the foundations for the emergence of TISCO in the 20th century -- 3 TISCO during the decade of the 1900s: The Formation period -- 4 Initial failure to produce competitive steel, capitalization...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013256166
This book describes and analyzes the new problems and challenges faced by China's non-governmental enterprises. In the post-WTO era, which has been particularly affected by the international financial crisis, there will be many problems and challenges that need to be faced in the development of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398215
Dieses Buch gibt einen umfassenden Überblick über Grundzüge und Auswirkungen der Neufassung des International Financial Accounting Standards für Versicherer. Zunächst werden dazu die wesentlichen Aspekte der Phase I beschrieben. Hier wird erkennbar, wie schon eine Fair-Value-Betrachtung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401616
Identitätsorientiertes Kommunikationsmanagement: Das Modell im Überblick -- Von der Unternehmenspolitik zur Identität -- Die vier Dimensionen der Identität -- Identitätskommunikation -- Von der Identität zu Image und Reputation -- Identitätsorientiertes Kommunikationsmanagement und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020262
Keynotes -- Beiträge der Hochschulpolitik zur Zukunftsfähigkeit von Unternehmen -- Strategische Optionen der Unternehmenspolitik -- Wirtschaft und Gesellschaft als Herausforderungen -- Leadership und wertorientierte Mitarbeiterführung -- Developing Leadership Competencies -- Corporate Social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516722
Im Kräftefeld von Unternehmenszielen, Identität und Reputation besitzt die Unternehmenskommunikation Hebelwirkung. Die Autoren zeigen auf, wie identitätsorientierte Kommunikation funktioniert. Sie integrieren verschiedene Modelle aus den Disziplinen Marketing, Branding, Corporate Identity und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425084
Trotz ihrer herausragenden Bedeutung für die Volkswirtschaft ist über das Finanzierungsverhalten von Familienunternehmen und ihre unternehmerischen Entscheidungen bisher wenig bekannt. Markus Ampenberger analysiert für den deutschen Kapitalmarkt, inwiefern sich börsennotierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425127
This book is particularly concerned with China’s path to green development and how it can be understood, exploring questions such as how the goal of Chinese-led green development can be achieved. The book provides systematic explanations of the theory of green development, exploring its...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397201
This book is the first book that provides comprehensive economic analysis of cross-border outsourcing by Japanese manufacturing firms based on microdata. Previous literature on many other countries has often been constrained by limited data availability about outsourcing, but research contained...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396749