Showing 1 - 10 of 142
This book explores the impact of design science and design thinking on tourism planning, gathering contributions from leading authorities in the field of tourism research and providing a comprehensive and interconnected panorama of cutting-edge results that influence the current and future...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396199
This book deals broadly with tourism planning and development from the perspective of Croatia, a major Adriatic tourism destination which is fast becoming one of the most popular vacation spots in the European Union. With the recent accession of Croatia to the EU, Croatia is undergoing a rapid...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396325
This book contains 35 papers from the Tourism Outlook Conference held in Lombok, Indonesia in July 2015. The book presents comprehensive discussions on sustainability in the tourism industry. It includes research on various constituents of the tourism sector and analyses of each of them from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398165
Touristische Destinationen und Destinationsmanagement -- Strategische und operative Produktentwicklung von … Destinationen und Destinationsmanagement Strategische und operative Produktentwicklung von Dienstleistungen Service Design als …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425672
Destinationsmanagement. … Markenführung in das Destinationsmanagement auf. Denn steigender Wettbewerbsdruck sowie die Zielsetzung, sich mittels einer starken … interne Markenführung • Identitätsorientierte Markenführung in Destinationen • Ansätze für das Destinationsmanagement Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018470
Nachhaltiges Destinationsmanagement an der Hochschule für nachhaltige Entwicklung Eberswalde (HNE). Alexander Schuler ist …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016028
Chapter 1 Level of Implementation of Quality in the Designation of Origin and Monterrei Wine Route (Galicia- Spain) -- Chapter 2 Quality of Landscape and Sustainability Benefit to Wine Tourism. Contexts and Commitments -- Chapter 3 Wine Tourism and Regional Development -- Chapter 4 Wine Routes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018214
Der Tagungsband umfasst die im Rahmen der "Culinary and Wine Tourism Conference 2015" präsentierten Paper und Konzepte rund um das Thema Kulinarik- und Weintourismus. Die Konferenz wurde vom Institut für Tourismus-Management der FHWien der WKW in Zusammenarbeit mit der Deutschen Gesellschaft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020226
Touristische Zielgebiete und Anforderungen an das Marketing -- Das Modell des kooperativen Marketing — Grundlage für das Markthandeln von Anbietern touristischer Leistungen in Tourismusregionen -- Die Entwicklung von touristischen Regionen — eine Analyse der Veränderungen interner und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516560
Durch sinkende Aufenthaltsdauern und einen immer geringeren Anteil von Stammkunden gewinnt das Markenmanagement im Tourismus zunehmend an Bedeutung. Als wichtige Ursache für die geringe Kundenbindung gilt das Phänomen des Variety-Seeking Behavior: Kunden wechseln trotz hoher Zufriedenheit aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517001