Showing 1 - 10 of 1,048
This book takes a unique approach exploring Corporate Social Responsibility through a case study in Bintulu, Malaysia. Drawing upon major CSR and strategy theories, the author examines how CSR is embedded in the organizational strategic planning processes of two prevalent forms of governmental...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396395
This book presents innovative strategies for sustainable, socially responsible enterprise management from leading thinkers in the fields of corporate citizenship, nonprofit management, social entrepreneurship, impact investing, community-based economic development and urban design. The book’s...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396573
This book presents a new governance framework for socially oriented business management. It offers a detailed and comprehensive analysis of socially oriented business and its key stakeholders, and introduces a managerial model that is both sustainable in the long term and effective. The book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397971
This book challenges the traditional models of modern economy, business education and management, which are devoted to the concepts of scarcity, competition, growth and yield. It deconstructs the spiral of acceleration in which technological shifts concerning global markets and enterprises...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397995
Das vorliegende Buch erläutert die Bedeutung des CSR-Ansatzes als Differenzierungskriterium im Wettbewerb für die Lebensmittelwirtschaft. Versierte Fachautoren legen dar, wie Nachhaltigkeit in der Unternehmensstrategie verankert werden kann und Erfolgspotentiale in der Food Value Chain gehoben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012544030
Introduction -- Literature review of corporate social responsibility -- CSR-related SDM process and hypothesis development -- Methodology and research design -- Data analysis and hypothesis testing -- Discussion of findings -- Conclusion.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017688
Das Streben nach Shared Value muss die Gesamtstrategie eines Unternehmens bestimmen, damit es durch diesen Ansatz gesellschaftliche Herausforderungen lösen und zugleich seine Profitabilitätsziele erreichen kann – diese These legt Claudia Fichtenbauer ihrer Forschung zugrunde. Die Autorin...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017709
Martin Wildner leitet in dem vorliegenden Buch die vier wesentlichen Kernstrategien von Corporate-Citizenship-Engagement für Unternehmen her und untersucht deren praktische Anwendung in einer empirischen Studie mit über 100 Unternehmen. Dabei werden die Zusammenhänge zwischen den wesentlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019227
Vorwörter -- 1. Nachhaltiges Strategisches Management: Anknüpfungspunkte und Impulse für die praktische Strategiearbeit -- 2. Megatrends – Rahmenbedingungen für unternehmerische Nachhaltigkeit -- 3. Werttreiber Nachhaltigkeit: Einfluss der Corporate Sustainability Performance (CSP) auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019529
Vorwort des Reihenherausgebers René Schmidpeter -- Grußwort Hermann Keck -- Hinführung und Überblick über das Buch -- 1. Werteorientierte Führung und gesellschaftliche Verantwortung im Kleinstunternehmen -- 2. CSR-Management für Kleinstunternehmen -- 3. CSR für Ein-Personen-Unternehmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020489