Showing 1 - 10 of 872
This is a brilliant examination of the complex processes of the post-1990 transformation in the Czech automotive industry and its selective integration into the West European system. The post-1990 restructuring of the industry is analyzed in the context of its pre-1990 development and in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521120
Das Marktumfeld der automobilen Finanzdienstleistung -- Die Fahrzeugfinanzierung als Mittel der Kundenbindung -- Das …. Die Suchmaschine Google weist unter dem Stichwort „automobile Finanzdienstleistung“ aktuell 1.600.000 Einträge aus, ein … Herausforderungen. Der Inhalt Das Marktumfeld der automobilen Finanzdienstleistung Die Fahrzeugfinanzierung als Mittel der Kundenbindung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020385
Auf dem Markt der automobilen Finanzdienstleistungen nehmen die herstellerverbundenen Automobilbanken eine führende Stellung ein. Mit innovativen Finanzierungskonzepten stärken sie die Loyalität der Kunden zur Automarke. Die Autoren zeigen, wie das Geschäft der Autobanken funktioniert:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517047
Die Rolle des Unternehmers bei der Internationalisierung von KMU -- Das Konstrukt der psychischen Distanz -- Psychische Distanz als intervenierende Variable der Bereitschaft des Unternehmers zur grenzüberschreitenden Kooperation -- Der qualitative Forschungsprozess -- Empirische Ergebnisse --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516746
Sharing information and knowledge, co-innovating with clients, communities, and competitors and adopting cognitive technology, robo advisors, crowdfunding, and blockchain reflect current socio-economic behaviour. Emerging growth regions in Asia, demographic shifts, intergenerational wealth...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396958
The dramatic increase in global trade confronts service firms with the challenge of adapting their services to the varying requirements of customers in different cultures. Jan H. Schumann focuses on three relationship marketing issues that are of relevance for both academics and practitioners:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521277
This book presents an in-depth understanding of the transformation of modern economy in the twenty-first century by examining the interface and interplay of three key forces of contemporary global economy-Foreign Direct Investment (FDI), Multinational Enterprises (MNEs), and Global Value Chains...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397390
Brand citizenship behavior – definitional foundation and conceptualization -- Brand commitment – A central determinant of brand citizenship behavior -- Brand commitment determinants -- Cultural values – value based operationalization of culture as measurement instruments for internal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017023
1. Introduction -- 2. Multinational Companies, Knowledge and Technology Transfer: Theoretical Framework -- 3. Research Methodology and Design -- 4. Survey Findings: Descriptive Analysis -- 5. Survey Findings: Econometric Analysis -- 6. Findings and Analysis of the Interviews -- 7. Conclusion
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017344
Armand Treffer untersucht die internationale personalstrategische Ausrichtung eines Automobilherstellers und zeigt auf der Basis qualitativ-empirisch hergeleiteter Hypothesen auf, welche Einflussparameter auf die internationale Mobilitätsbereitschaft von Stammhausmitarbeitern wirken. Dabei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019206