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“For scholars wanting to understand organisational learning, especially in the context of corporate acquisitions, Ilaria Galavotti has written an outstanding comprehensive guide that spans strategic decision-making and learning literatures to examine acquisition value creation as part of...
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of consumers have pushed the managers into global labyrinth. This book explains the decision metrics at the grassroots of … of data and analytics for understanding consumers and business decisions. It makes the book a must read for managers and …
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This textbook approaches optimization from a multi-aspect, multi-criteria perspective. By using a Multiple Criteria Decision Making (MCDM) approach, it avoids the limits and oversimplifications that can come with optimization models with one criterion. The book is presented in a concise form,...
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Non-profit-maximizing behavior in supply chain management focuses on the human component in supply chain management. It develops behavioral models that consider individual and social preferences of supply chain members in order to improve our understanding of actual decision-making in supply...
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Intuition stellt in der heutigen rational geprägten Unternehmenswelt eine wichtige Ressource bei Entscheidungen dar. Anhand der aktuellen Erkenntnisse der Intuitionsforschung analysiert Thomas Holtfort, warum Unternehmen Intuition in ihre Entscheidungsprozesse integrieren können und sollen....
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Was ist Management? -- Managemententscheidungen in der Unternehmensentwicklung -- Business Excellence-Modelle -- Strategisches Management -- Führung und Führungskräfteentwicklung -- Finanzmanagement -- Geschäftsprozessmanagement -- Projektmanagement -- Der 'Stresstest und das Zusammenspiel...
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Modernes Management -- Unternehmensentwicklung: Der erfolgreiche Weg an die Spitze -- Führungskräfte und Mitarbeiter: Die DNA des Unternehmens -- Marktorientierung, Strategie und Finanzmanagement: Die langfristige Wettbewerbsfähigkeit sichern -- Produkt-, Prozess- und Projektmanagement: Den...
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Mit der Analyse des Investitionsverhaltens US-amerikanischer Großunternehmen beleuchtet Charlotte L. Schuster die Praxis von Managern, langfristige für kurzfristige Ziele zu opfern. Damit greift sie ein Thema auf, das in Wissenschaft und Wirtschaft zunehmend als Problem wahrgenommen wird, v.a....
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Ralf Nöcker liefert einen Überblick über den Agenturmarkt und zeigt auf, dass der Auswahl einer passenden Kommunikationsagentur allergrößte Bedeutung zukommt. Häufig wird sie, was Tragweite und Aufwand betrifft, verglichen mit der Besetzung einer Top-Führungsposition im Unternehmen. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021384
This engaging book presents a lively debate surrounding the professionalization of leadership. With contributions from both sides of the argument, the book considers the historical overview of leadership and management as a profession, questions what constitutes a profession, and critically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395885