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This book challenges the traditional models of modern economy, business education and management, which are devoted to the concepts of scarcity, competition, growth and yield. It deconstructs the spiral of acceleration in which technological shifts concerning global markets and enterprises...
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This book answers the question of how soft factors such as corporate cultures and individual and corporate values can be transparently steered. With its C4 management tool and reflecting the seven driving forces of corporate culture, the Values Cockpit is a powerful solution designed to steer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396246
und Problemstellung -- Entwicklungslinien im Retail-Banking -- Basisgedanken zur Konzeptentwicklung -- Grundlagen des estma-konzepts -- Aufbau des estma-konzepts -- Empirische Analyse im estma-konzept -- Detaillierte Analysen nach Themenblöcken -- Strategische Steuerung: Umsetzung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014137
triple bottom line in easing tensions between shareholders and stakeholders, this book provides a qualitative narrative on a …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396395
This book presents innovative strategies for sustainable, socially responsible enterprise management from leading thinkers in the fields of corporate citizenship, nonprofit management, social entrepreneurship, impact investing, community-based economic development and urban design. The book’s...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396573
This book presents a new governance framework for socially oriented business management. It offers a detailed and comprehensive analysis of socially oriented business and its key stakeholders, and introduces a managerial model that is both sustainable in the long term and effective. The book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397971
Martin Wildner leitet in dem vorliegenden Buch die vier wesentlichen Kernstrategien von Corporate-Citizenship-Engagement für Unternehmen her und untersucht deren praktische Anwendung in einer empirischen Studie mit über 100 Unternehmen. Dabei werden die Zusammenhänge zwischen den wesentlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019227
Vorwörter -- 1. Nachhaltiges Strategisches Management: Anknüpfungspunkte und Impulse für die praktische Strategiearbeit -- 2. Megatrends – Rahmenbedingungen für unternehmerische Nachhaltigkeit -- 3. Werttreiber Nachhaltigkeit: Einfluss der Corporate Sustainability Performance (CSP) auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019529
Vorwort des Reihenherausgebers René Schmidpeter -- Grußwort Hermann Keck -- Hinführung und Überblick über das Buch -- 1. Werteorientierte Führung und gesellschaftliche Verantwortung im Kleinstunternehmen -- 2. CSR-Management für Kleinstunternehmen -- 3. CSR für Ein-Personen-Unternehmen...
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EINFÜHRUNG -- BETRIEBLICHE SCHADSCHÖPFUNG UND ÖKOLOGISCHE NACHHALTIGKEIT – BETRIEBSWIRTSCHAFTLICHE ANALYSE UND INTERDISZIPLINÄRE PERSPEKTIVEN ZUR EINORDNUNG DES UMWELTKOSTENMANAGEMENTS -- INTEGRIERTES UMWELTKOSTENMANAGEMENT – DAS INSTRUMENT ZUR ABBILDUNG, BEWERTUNG U. GESTALTUNG DES...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015006