Showing 1 - 10 of 1,839
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013518435
The book deals with collusion between firms on both sides of a market that is immune to deviations by coalitions. We study this issue using an infinitely countably repeated game with discounting of future single period payoffs. A strict strong perfect equilibrium is the main solution concept...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015371
problems such as 'Inter-Technology vs. Intra-Technology Competition' and 'Standardization of Nascent Technologies'. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520491
unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol …Grundlagen -- Einführung und Überblick -- Spieltheorie -- Kostenführerschaft und Wettbewerb im homogenen Oligopol … -- Monopol: Preispolitik -- Preiswettbewerb -- Monopol: Mengenpolitik -- Mengen- und Kostenwettbewerb -- Innovationswettbewerb …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516935
unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol …Grundlagen -- Einführung und Überblick -- Spieltheorie -- Kostenführerschaft und Wettbewerb im homogenen Oligopol … -- Monopol: Preispolitik -- Preiswettbewerb -- Monopol: Mengenpolitik -- Mengen- und Kostenwettbewerb -- Innovationswettbewerb …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014106
Der Wettbewerb zwischen Unternehmen verlagert sich hin zum Wettbewerb zwischen ganzen Wertschöpfungsketten. Hierdurch … Monopol präferierten Koordinationsmechanismen von denen im Wettbewerb unterscheiden können …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517425
widely known as Stackelberg competition, has had tremendous impact on the theory of the firm and economic analysis in general … groundbreaking leadership model of firm competition. In a work of great originality and richness, he described and analyzed a market …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015166
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520796
Promotions and Collaboration in Retailing -- Literature Review -- Retailer Competition -- Empirical Analysis … of information and develops a so called Competition Index. Inventory in the supply chain is eliminated and the customer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522839
Mit der zunehmenden Fragmentierung der Automobilmärkte stellt sich die Frage, wie Kunden hybride Produkte, die auf zwei oder mehr bekannten Produktkategorien basieren, in ihre bestehende Wissensstruktur integrieren. Darüber hinaus ist interessant, welche Marketingmaßnahmen die kognitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015249