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This contributed volume applies spatial and space-time econometric methods to spatial interaction modeling. The first part of the book addresses general cutting-edge methodological questions in spatial econometric interaction modeling, which concern aspects such as coefficient interpretation,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020588
Die Anlageberatung -- Theoretische Grundlagen und empirische Befunde -- Methodik -- Messmethodik Beratungsintensität und Kundenportfoliorendite -- Die Stichprobe -- Empirische Analyse: Deskriptive Statistik und Einflüsse der Anlageberatung auf die Portfoliodeterminanten -- Vereinfachter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516955
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520944
Die realistische Selbsteinschätzung im Vergleich zum konkurrierenden Umfeld ist für Unternehmen entscheidend. Viele Branchen nutzen zunehmend Paneldaten als Basis für detaillierte Markt- und Produktanalysen. Um langfristig im Wettbewerb zu bestehen ist es daher unverzichtbar, dieses zentrale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516506
This book explores how to set up an empirical model that helps with forecasting long-term economic growth in a large …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520921
Definition, Incidence and Determinants of Profit Sharing -- The Economic Impact of Profit Sharing -- Data Set and Econometric Methods -- The Output, Employment and Productivity Effects of Profit Sharing -- Profit Sharing: Supplement or Substitute? -- Profit Sharing and the Financial Performance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014418
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521275
This book presents the econometric foundations and applications of multi-dimensional panels, including modern methods of big data analysis. The last two decades or so, the use of panel data has become a standard in many areas of economic analysis. The available models formulations became more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397167
Neue Produkte erfolgreich in den Markt einzuführen stellt heute mehr denn je eine zwingende Voraussetzung für den nachhaltigen Unternehmenserfolg dar. Dies gilt besonders für Hersteller schnelldrehender Konsumgüter, die neben einem zusehends mächtigeren Handel, mit kurzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425121
The Anonymous Elect is the book that restores market research to its original condition and bestows it its full interdisciplinary rights. It asks questions that address market researchers and sociologists as well as psychologists, linguists and specialists in marketing and communication: Is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520509