Showing 1 - 10 of 171
This book covers relevant topics of social media in the area of research institutes. Daniel Hurrle and Julia Postatny follow the research question of how social media can empower the communication of such institutes by using the example of the Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819098
This book begins with the scriptural support for person-organization fit and person-job fit. The book then examines scriptural support for the four-Cs of people’s work-fit: Calling, Competence, Confidence, and Character. Finally, the book uses Acts 6:1-7 as a basis for identifying the type of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396229
This book concretely defines the concept of learning agility and offers a business case for why organizations of all types should concentrate on building and sustaining this approach. It provides readers with a holistic approach towards the topic, and helps leaders leverage the learning agility...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397642
By 2020, 40 percent of the workforce won’t want to be your employee. That means managers and executives have to forget the old recruit-and-search for-months methods to acquire talent and revise their perception that “talent” is only full-time employees. The good news is that this talent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398040
Perceived Trustworthiness in Initial Recruitment Processes Target Groups Researchers and students in the fields of business …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398055
In Zeiten der Digitalisierung streben immer mehr Unternehmen nach neuen Formen der Führung und Zusammenarbeit. Eigenverantwortung, Vernetzung und Vielfalt werden zunehmend als Voraussetzung für Agilität, Anpassungsfähigkeit oder Innovationskraft erkannt. Vor diesem Hintergrund stoßen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401450
Thorsten Piening und Saskia Kampmeyer zeigen in diesem essential kompakt und auf den Punkt gebracht, wie Unternehmen im Internet neue Mitarbeiter gewinnen und insbesondere Search Engine Advertising (SEA) zielführend dafür nutzen können. Die Autoren erklären, wie Google und Co. die Candidate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401464
Stefan Ivens beschäftigt sich mit grundlegenden Fragestellungen, die sich aus der Nutzung von sozialen Medien für Stakeholdergruppen wie Kunden, Mitarbeiter und Bewerber ergeben. Er analysiert Auswirkungen von Mitarbeiterverhaltensweisen in der digitalen Welt auf die Unternehmensreputation....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401630
Talente werden knapp auf dem Arbeitsmarkt. Der demographische Wandel und der wirtschaftliche Aufschwung haben die Zahl der auf dem Arbeitsmarkt verfügbaren Fachkräfte stagnieren lassen - und diese Entwicklung verschärft sich, wenn die Generation der geburtenstarken Jahrgänge ab 2020 in Rente...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401772
für alle Aspekte der nachhaltigen Personalbeschaffung. Erfolgsentscheidende Praxisbeispiele mit konkreten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401865