Showing 1 - 10 of 309
Eines der zentralen Ziele des Marketings ist die Bindung von Kunden. Birgit Engel untersucht, von welchen Faktoren die Dauer der Gebundenheit eines Kunden und somit auch die Dauer der Gewinnerzielung des Anbieters beeinflusst werden. Sie zeigt, dass diese nicht nur vom Verhalten des Anbieters...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425251
Customer integration in the early innovation phase, considered the method of choice in theory and practice, has shown unexpected side effects that may even outweigh its recognized advantages. As a result, management needs to be able to assess in advance whether the involvement of customers will...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520779
Dominik Kemsa develops a comprehensive framework to objectively assess a firm’s position with respect to Marketing Excellence (MEXC). Drawing on resource-based theory MEXC is conceptualized as a holistic framework of capabilities, which can be the source of sustained competitive advantage and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396061
This monograph provides theoretical and practical perspectives on competency management as a key resource for producing competitive products. The authors develop and substantiate a law of dependence between competencies and emergence of new markets, and describe the practical aspects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396421
This book addresses the challenges of organizing modern-day institutions, focusing on the management of intangible organizational resources of libraries through both library science and management theory. Highlighting new information requirements, knowledge transfer technologies and changing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396732
Matthias Bertram aims to develop a deeper understanding of software customization and its strategic role for software product management. Drawing on the conceptual foundation of the resource-based view of the firm, such as resources, capabilities, and dynamic capabilities, the author conducts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397868
Michael Wustmans liefert anhand von vier Fallstudien praktische Einblicke in die Umsetzung und Weiterentwicklung der Patent Intelligence von technologieorientierten Unternehmen, denen unterschiedliche Mittel für die Erschließung von Wissen aus Patentdaten zur Verfügung stehen. Durch die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401662
Frühe Phase von Innovation (FEI) -- Entwicklung eines Modells der Informationsnutzung in der frühen Phase -- Empirischer Vergleich von FU und Nicht-FU -- Handlungsempfehlungen für Familienunternehmen, Nicht-Familienunternehmen, Großunternehmen und kleinere Unternehmen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018208
Die Auswirkungen der Studienstrukturreform auf den Kompetenzerwerb von Studierenden -- Die Notwendigkeit für Anpassungen im Humanressourcen-Management -- Rekrutierung von Bachelorabsolventen und Erwartungen der Unternehmen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018356
Einflussfaktoren und deren Bedeutung für die Beschaffungsorganisation -- Charakterisierung der Beschaffungsorganisation -- Analyse der Wirkung von Einflussfaktoren auf die Beschaffungsorganisation und Auswirkungen auf den Erfolg.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018650