Showing 1 - 10 of 71
Marius Wittke stellt fest, dass kognitive Verzerrungen fehlerhafte Projektentscheidungen verursachen können. Dadurch ergeben sich Realoptionswertminderungen, die eine Überbewertung von Handlungsflexibilitäten nach der klassischen Realoptionsbewertung zur Folge haben. Es gelingt dem Autor, den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011974650
Effects of Health Communication and Pharmaceutical Advertising -- Taking Matters Global: The (Im)Possibilities of Cross-Cultural Advertising -- Consumer Self-Empowerment: Increasing Consumer Control and Choice -- Modelling Consumer Self-Empowerment -- Consumer Responses to Different Advertising...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019336
Wissenschaftslehre -- Kognitionstheorien -- Entwicklungs- und Persönlichkeitspsychologie -- Von der Wahrnehmung über das Lernen zum Gedächtnis -- Motivations- und Emotionstheorien -- Theorien zu Macht, Kontrolle und Austausch -- Theorie der Laienepistemologie.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019657
Gerhard Raab, Alexander und Fritz Unger geben einen umfassenden Überblick über die Kernfragen der Marktpsychologie. Jedes Kapitel stellt eine Theorie vor, die dann anhand typischer Problemfelder aus dem Marktgeschehen illustriert wird. Die Anwendungsbeispiele stammen überwiegend aus dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517169
perception and thereby also the perceived product quality. The results of her studies not only show that this influence is … findings she then develops recommendations for product design and communication. Contents Quality perception and possible …Quality perception and possible influences -- Sensory marketing and the five senses -- Possibilities for unconscious …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396219
This book highlights how employees’ work environment perceptions significantly influence individuals’ attitudes and their intention to participate in firm internal innovation contests. Furthermore, it emphasizes the aspects of an organizational encouragement for participating in such...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397805
Sandra Wolf develops a better understanding of the importance of clearly communicating family influence. She examines the efficacy of brand elements that signal family influence and that help external stakeholders to identify a family firm. An experiment with 543 students in Germany and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398055
This book is a guide to asset and risk management from a practical point of view. It is centered around two questions triggered by the global events on the stock markets since the middle of the last decade: - Why do crashes happen when in theory they should not? - How do investors deal with such...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402226
Definition of Third-Party Product Reviews (TPPRs) -- Theories Explaining TPPR Effects on Consumer Behaviour -- Perceived Quality Research -- Customer Value -- Empirical Approach and Conceptual Models -- Rasch Modelling and Scale Development -- TPPR and the Product Choice Progress -- TPPR,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016492
Die persönliche Ansprache von Konsumenten mittels Dialogkommunikation wird von ihren Empfängern unterschiedlich wahrgenommen. Sie kann eine positive Reaktion hervorrufen, aber auch als aufdringliche Störung wahrgenommen werden, die zu Abwehrverhalten führt. Sebastian Saarbeck zeigt durch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017427