Showing 1 - 10 of 160
-- Digital Competition -- Universal Service Obligation -- The Postal Accountability and Enhancement Act of 2006 -- USPS -- Post … competition. The European Commission and member states are wrestling with these issues, while at the same time continuing to deal …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018095
2008 wurde der Briefmarkt in Deutschland liberalisiert, dennoch unterliegen die Marktteilnehmer weiterhin sektorspezifischen Regulierungsvorgaben. Dazu gehört auch der Teilleistungszugang, welcher das etablierte Unternehmen Deutsche Post verpflichtet, Wettbewerbern einen Zugang zu seinem Netz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014959
In indirekten Distributionskanälen agierende Unternehmen fragen sich zunehmend, inwieweit vertikale Wettbewerber von ihren Investitionen in Kundenloyalität profitieren. Sabine Hollmann leitet Hypothesen zur Wechselwirkung von Marken- und Händlerloyalität sowie deren Wirkung auf die Intention...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015708
worldwide have been slow to address the threats from and opportunities created by electronic competition. The European … worldwide have been slow to address the threats from and opportunities created by electronic competition. The European …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397402
Population aging is a powerful megatrend affecting many countries around the world. This demographic shift has vast effects on societies, economies and businesses, and thus also for the advertising industry. Advertising in the Aging Societ y presents an insight into advertising practitioners and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396674
Alexander Sänn presents a functional method based on lead user method, preference measurement, and recommendations using collaborative filtering. The introduced method in this book stimulates input from internal and external sources, predicts basic customers’ acceptance, and evaluates this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397476
transformation of contemporary business models. The authors introduce the ‘Zurich model for a customer-centric banking architecture … identify customer behavior traps in such an environment; introduce adequate strategic instruments and cornerstones for …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397798
Dieses Buch ist eine Open-Access-Publikation unter einer CC BY 4.0 Lizenz. "Kundennutzen durch digitale Transformation?" Das Fragezeichen steht für eine Vielzahl offener Fragen und Zweifel, die sich bei der Realisierung dieses Versprechens auf Kunden- und Unternehmensseite früher oder später...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011849086
Florian Kopshoff analysiert eine bislang kaum beachtete Einflussgröße auf den Erfolg von Projektgeschäften: die Kompetenz des Kunden. Mit einem Mixed-Method-Ansatz ermittelt und misst der Autor Zusammenhänge zwischen Verhaltensweisen des Kunden und dem Projekterfolg. Dabei erweisen sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401456
Dieses Buch erklärt, wie Kommunikationsberater und ihre Kunden die Qualität ihrer Zusammenarbeit sicherstellen und langfristig optimieren können. Der Autor beschreibt wissenschaftlich fundiert, anknüpfend an das systemische Beratungsverständnis, wie eine nachhaltig stabile Beziehung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401509