Showing 1 - 10 of 39
Die Medienwirtschaft – eine der schnelllebigsten Branchen unserer Zeit – ist ein hoch innovativer Wirtschaftsbereich. Märkte, Produkte und Geschäftsmodelle entwickeln sich rasant und führen zu immer neuen Anwendungen. Das Gabler Kompakt-Lexikon Medien bietet einen aktuellen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015182
analysiert. Dabei legt die Autorin ein besonderes Augenmerk auf Cross-Media-Strategien. Ferner werden die Strategien der weltweit …. Dr. Insa Sjurts ist wissenschaftliche Leiterin der Studiengänge zum Medienmanagement an der Hamburg Media School und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517394
This book analyzes revenue management (RM) problems with flexible products and RM in broadcasting companies. It presents models and methods that explicitly take the implications of flexibility into account. In addition, it contains descriptions of algorithms to generate stochastic demand data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520719
music copyright licensing has all but destroyed the traditional media business models of incumbent Performance Rights …I Part One: How Direct Licensing Increased Competition -- 1 Introduction -- 2 Copyright Law and Natural Monopolies -- 3 … Traditional Blanket License -- 4 Direct Licensing as an Alternative to the Traditional Blanket License -- 5 Conclusion -- II Part …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019434
Empirische Analyse von Patentpools -- Handlungsempfehlungen zur Gestaltung von Patentpools -- Adaption und Anwendung des Institutional Analysis and Development Framework für Nutzergemeinschaften immaterieller Ressourcen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019760
Applying novel datasets, Fabian Gäßler analyzes how key aspects of the current patent system in Europe and Germany, respectively, affect patent enforcement and patent trade. In particular, he shows what factors determine court selection in patent litigation and how the jurisdictional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019890
Licensing spielt in der Konsumgüterindustrie und im Dienstleistungssektor eine wichtige Rolle. Unternehmen nutzen … Unternehmen bewusst so aufgebaut, dass sie mit Licensing zusätzliche Umsätze erzielen können. Das „Marketinghandbuch Licensing …" gibt Antworten auf Fragen wie: Wie ist die Wertschöpfungskette im Licensing aufgebaut? Wie agieren die beteiligten Partner …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015317
Grundbegriffe des Licensing -- Rechtliche Grundlagen -- Lizenzierungsstrategie -- Lizenzthemen -- Lizenznehmerakquise … werden Marken bewusst so aufgebaut, dass sie mit Licensing zusätzliche Umsätze erzielen können. Dieser Praxisleitfaden gibt … einen komprimierten Überblick über die gängigsten Formen des Licensing und berücksichtigt dabei gleichermaßen die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015941
Entering the post-industrial age, knowledge has become an important asset for sustained competitive advantage. In recent years, a new type of patent acquirers has emerged. These companies do not produce goods and therefore, do not need patents in their historical meaning. However, they acquire...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016305
Over the last decades, technological progress has brought about a multitude of standardization problems. For instance, compatibility standards ensure the interoperability of goods, which is of decisive importance when users face positive externalities in consumption. Consumers' expectations are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520491