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Frontmatter. - Part I: Theoretical Foundations. -- Chapter 1: Reputation, Reputational Risk And Reputational Crisis In The Banking Industry: State Of The Art And Concepts For Improvements. - Chapter 2: Reputation, Reputational Crisis And Corporate Social Responsibility Of Banks: Measurement And...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019797
Unternehmen werden zunehmend den Erwartungen der Gesellschaft gerecht und engagieren sich proaktiv für soziale Belange (Corporate Social Responsibility: CSR). Über die Determinanten der Wahrnehmung sowie der Wirkungsprozesse und Konsequenzen eines solchen Engagements auf Seiten der Konsumenten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425082
Martin Wildner leitet in dem vorliegenden Buch die vier wesentlichen Kernstrategien von Corporate-Citizenship-Engagement für Unternehmen her und untersucht deren praktische Anwendung in einer empirischen Studie mit über 100 Unternehmen. Dabei werden die Zusammenhänge zwischen den wesentlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019227
Introduction -- Intangibles and value creation at the industrial level: Delineating their complementarities -- Intangible Assets and Investments at the Sector Level – Empirical Evidence for Germany -- Does the Stock Market Evaluate Intangible Assets? An Empirical Analysis Using Data of listed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017606
Immaterielle Vermögenswerte werden zunehmend als zentrale Ressourcen identifiziert, die nachhaltige Wettbewerbsvorteile für Unternehmen ermöglichen. Allerdings liefern weder die externe Rechnungslegung noch die ergänzende, freiwillige Berichterstattung entscheidungsrelevante Informationen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425322
Christian Grube analyses the value potential of patent protection of knowledge-based competitive advantages. His findings show that complex licensing contracts represent a profitable strategy to exploit the value of patented inventions and that bibliographic patent data can support the valuation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522886
Klappentext: Intangible assets such as knowledge or brands are increasingly important to companies. Such assets are essentially needed to develop new innovative products and to introduce them to the market. Philipp Sandner is one of the first researchers to approach the valuation of both...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522895
Grundlagen der Rechnungslegung und der Hintergrund zum TAB -- TAB im Rahmen der Akquisitionsmethode nach IFRS 3 -- Der TAB im Kontext der Aquisitionsmethode und der Bilanzpolitik -- Bewertung immaterieller Vermögenswerte im Kontext der Rechnungslegung -- Der TAB im Kontext der Steuer --...
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Fundamentals of financial accounting and reporting -- Foundation and challenges of intangible values in financial accounting and reporting -- Financial analysts as users of financial accounting and reporting information -- Perspective of financial analysts on information about intangibles.
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List of contributors Acknowledgement Aspects, determinants and outcomes of Corporate Social Action; Ronny Manos, Israel Drori PART I: REVIEW OF CSA AND CORPORATE PERFORMANCE 1. Corporate social responsibility and financial performance; Dennis J. Aigner 2. Corporate social action in developing...
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