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Grundlagen -- Einführung und Überblick -- Spieltheorie -- Kostenführerschaft und Wettbewerb im homogenen Oligopol … unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol … -- Monopol: Preispolitik -- Preiswettbewerb -- Monopol: Mengenpolitik -- Mengen- und Kostenwettbewerb -- Innovationswettbewerb …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516935
Grundlagen -- Einführung und Überblick -- Spieltheorie -- Kostenführerschaft und Wettbewerb im homogenen Oligopol … unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol … -- Monopol: Preispolitik -- Preiswettbewerb -- Monopol: Mengenpolitik -- Mengen- und Kostenwettbewerb -- Innovationswettbewerb …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014106
This book reviews recent progress in the theory of oligopoly and market leadership and provides new results on the … theory of Stackelberg competition and Nash competition with strategic investment under endogenous entry. These theories are … applied to models of competition in quantities, prices and to patent races. The results are used to propose a new approach to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520714
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This volume examines the controversy surrounding the use of competition law to combat excessive pricing. While high or … monopolistic pricing is not regarded as an antitrust violation in the US, employing abuse of dominance provisions in competition …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396885
Revolutions in Book Publishing uses dynamic methods to examine the evolution of the industry's transition from physical place to cyber space, analyzing the latest effects of technological innovations on the industry as well as their influence on distribution channels, market structure, and...
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Vor dem Hintergrund der Erhöhung des Preisdrucks und des Preiswettbewerbs auf den Märkten rückt die Steuerung der Preiserwartungen der Kunden in den Mittelpunkt der Betrachtungen. Nora Reppenhagen untersucht die Bildung von Preiserwartungen unter Einbezug von Theorien aus verschiedenen...
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Promotions and Collaboration in Retailing -- Literature Review -- Retailer Competition -- Empirical Analysis … of information and develops a so called Competition Index. Inventory in the supply chain is eliminated and the customer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522839
three types of oligopolies: Cournot competition with quantity-adjusting firms, Bertrand competition with price …
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This book outlines the core concept of the theory of mixed oligopoly and presents recent results that have arisen in a … oligopoly in several directions. Although the main concern of the theory of mixed oligopoly focuses on the effect of regime … economic situations affect the market circumstance in a mixed oligopoly. The dynamic aspect of privatization is also …
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