Showing 1 - 10 of 78
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521210
Exploring the interaction between entrepreneurs and managers, this book attempts to understand the psychology behind …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396458
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396463
, evolutionary economics, and experimental psychology Practitioners in the areas of knowledge management, human resources development …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396878
This original book takes psychological research, experimental economics, and recent business scenarios to provide both students and practitioners with the insights to develop a strong risk management strategy. Shefrin draws on his previous research into characterizing organizational culture...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397908
Preface -- We Can Lead Better -- The Despicable Problem of Leadership -- Part I: Leading Naturally -- Part II: The Essence of Leadership -- Part III: Personality and Leadership -- Part IV: The Future of Leadership -- Appendix.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397922
markets for scholars and practitioners in marketing, psychology, and consumer behavior. S. Umit Kucuk has taught marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398189
Ina Goller und Tanja Laufer erklären in diesem essential, wie Führungskräfte den wichtigsten Erfolgsfaktor für Teamperformance - das Konzept „Psychologische Sicherheit“ - in ihrem Unternehmen etablieren. Die Autorinnen geben einen kompakten Überblick, erläutern den wissenschaftlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012439956
Dieser Band beschäftigt sich mit den vielschichtigen und vieldimensionalen Wirkungen, die Trauma in der Arbeitswelt haben kann und hat und greift damit erstmals ein Thema auf, das so in der Öffentlichkeit noch nicht diskutiert worden ist. Dabei betrachten die Autorinnen und Autoren aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401886
Im Handel werden die Erzeugung und die Vermittlung von Einkaufserlebnissen als ein wichtiger Differenzierungs- und Profilierungsfaktor angesehen. Dabei fand eine theoretisch fundierte Untersuchung kundenseitiger Einkaufserlebnisse im Handel bisher kaum statt. Marko Schwertfeger erarbeitet eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016224