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Facebook Platform is a prominent example of an internet-based service for which third-party developers can offer small add-on programs, which are often referred to as applications. The distribution of success of applications is highly skewed. This market structure with few blockbuster...
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This book offers a novel perspective that allows to incorporate changing consumption and production structure into models of economic growth. Starting from the empirical observation that income and consumption structure are closely related, it develops a tractable theoretical framework which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520497
This volume is concerned with the complexities of the relationship between globalization and different groups of consumers in developing countries. Globalization, it is argued, can yield frustration and disappointment as well as welfare gains for consumers; it may, but does not necessarily,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106258
Veränderungen auf das Verhalten (endogene Präferenzen) Theoretische Grundlagen einer heterodoxen Konsumtheorie Entwicklung eines … und Studierende der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften mit den Schwerpunkten Verhaltenstheorie, Konsumtheorie und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017231
Preliminaries -- and Overview -- Demand Theory Under Review -- Quantile Regression: A Robust Alternative to Least Squares -- Analyses of Data from BLS Consumer Expenditure Surveys -- Description of Data Used from the Ongoing BLS Consumer Expenditure Surveys -- Stability of U.S. Consumption...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521285
This book explores the rise of consumerism and the expanding variety of goods available in Japan. Japan is placed within the comparative context of the 'consumer revolution' in Europe and North America, contributing to the analysis of the ways in which consumption and everyday life change in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106246
This book takes an interdisciplinary approach to the world of consumption, covering different topics and including sociological, economic and marketing aspects. The term ‘consumption’ is vague and even in academic disciplines the term is used in a variety of ways. Consumption research asks...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397024
Dieser Band beschreibt die Entwicklung der modernen Konsumgesellschaft von ihren Anfängen in den vorindustriellen Gesellschaften des 17./18. Jahrhunderts bis heute. Stephan Wallaschkowski zeigt auf, wie sich die industrielle Revolution und der fortschreitende Konsumwandel im Sinne einer steten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401741
Marcel Schützenmeister zeigt in dem Buch theoretisch auf, unter welchen Bedingungen die Geldpolitik einen unmittelbaren Einfluss auf die Wohnimmobilien- und private Konsumnachfrage in einer Ökonomie ausübt. Eine weitere zentrale Erkenntnis ist, dass bei Erfüllung dieser Bedingungen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019756
Christian Alfs analysiert den Sportkonsum von Privathaushalten in Deutschland: Wie viel Zeit und Geld investiert die Bevölkerung in Sport, wer übt welche Sportarten wie oft aus bzw. verfolgt sie und wie viel Geld wird dafür ausgegeben? Der Autor stellt den Zusammenhang zwischen Alter und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020923