Showing 1 - 10 of 441
Konsumentenverhalten und Marktforschung an der Hochschule Fresenius Heidelberg und lehrt in den Fachbereichen Business Management …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401891
1. Introduction: mortgages and annuities in historical perspective -- 2. Mortgages and the English peasantry c.1250-c.1350 -- 3. Mortgages raised by rural English copyhold tenants 1605-1735 -- 4. Mortgages and the Kentish yeoman in the seventeenth century -- 5. Why the equity of redemption? 6....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013284763
This book articulates and interconnects a range of research methods for the investigation of business management processes. It introduces new directions that both recognise the business community as stakeholders in the research process and seek to include them in that process. The book presents...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396514
‘This current and timely collection brings together an impressive group of contributors, providing us with a comprehensive and detailed view of qualitative methods as practiced today; of benefit to any qualitative researcher in business and management. Highly recommended.’ -Yochanan Altman,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397735
‘This current and timely collection brings together an impressive group of contributors, providing us with a comprehensive and detailed view of qualitative methods as practiced today; of benefit to any qualitative researcher in business and management. Highly recommended.’ -Yochanan Altman,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398086
Investitionen als Gegenstand der Unternehmensführung -- Modelle für Vorteilhaftigkeitsentscheidungen bei einer Zielgröße -- Modelle für Vorteilhaftigkeitsentscheidungen bei mehreren Zielgrößen -- Modelle für Nutzungsdauer-, Ersatzzeitpunkt- und Investitionszeitpunktentscheidungen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018312
Qualitative Marktforschung in Theorie und Praxis -- Optionen für die Marketingforschung durch die Nutzung qualitativer Methodologie und Methodik -- Der Beitrag qualitativer Methodologie und Methodik zur Marktforschung -- Zur Bedeutung qualitativer Methodik in der Marktforschungspraxis --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516665
Qualitative Marktforschung — Einführung und Überblick -- Standortbestimmung aus praktischer Perspektive -- Standortbestimmung aus theoretischer Perspektive -- Standortbestimmung aus historischer Perspektive -- Wissenschaftliche Disziplinen und theoretische Grundlagen -- Psychodynamik --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516797
Zielsetzung und Aufbau des Buches -- Investitionen als Gegenstand der Unternehmensführung -- Modelle für Vorteilhaftigkeitsentscheidungen bei einer Zielgröße -- Modelle für Vorteilhaftigkeitsentscheidungen bei mehreren Zielgrößen -- Modelle für Nutzungsdauer-, Ersatzzeitpunkt- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516838
In den letzten Jahren ist eine zunehmende Veränderungsdynamik in der Arbeitswelt zu beobachten. Mitarbeiter sind dabei häufig einschneidenden Veränderungsprozessen unterworfen. Christian Tracht untersucht, wie gut interne Arbeitsvermittlungen betroffene Mitarbeiter in ihren persönlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517294