Showing 1 - 10 of 65
Allgemeine Methodenlehre -- Auswahltechniken und Datenerfassung -- Methoden der Datenanalyse -- Methoden …In diesem Buch werden die grundlegenden Instrumente der Marketing-Forschung im Detail dargestellt. Das erste Kapitel … widmet sich der Frage, wie Hypothesen gebildet und Erkenntnisse gewonnen werden können. Kapitel zwei behandelt die Methoden …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019044
This book focuses on marketing graphics, figures, and visual artifacts discussed in marketing theory in order to explain and discuss the marketing concepts visually and open a door to future predictions of the evolution of such marketing concepts. Marketing concepts are, by nature, abstract and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396448
This book analyzes the evolution of marketing and the ways in which marketing actions can be rendered more effective, before setting out a new approach to marketing, termed The Extra Step (TES) in recognition of the importance that it attributes to the final extra step in enhancing the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398261
This study addresses the marketing-mix standardization issue in the Central and Eastern European context. Special consideration is given to the construct of product cultural specificity, for which a new measure is proposed. The newly developed measure exhibits satisfactory levels of reliability,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015243
This book brings together the state of the art and current debates in the field of formative research, and examines many of the innovative methods largely overlooked in the available literature. Further, it extends the use of formative research methods in social marketing beyond surveys and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396180
Im Wettbewerb um den Kunden bemühen sich Unternehmen verstärkt um die Sicherstellung positiver Kundenerfahrungen. Die wissenschaftliche Betrachtung von Kundenerfahrungen weist hingegen noch große Defizite auf. Matthias Mayer-Vorfelder konzeptualisiert den Kundenerfahrungsbegriff auf Basis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015580
Wettbewerbsprofilierung durch Individualisierung -- Mitarbeiterentlohnung in Finanzdienstleistungsunternehmen -- Unternehmerisches Preisanpassungsverhalten -- Umsatz- und Gewinnwirkungen von Dienstleistungsstrategien -- Nutzung von Dienstleistungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016737
Dirk Lippold stellt verschiedene ökonomische und außerökonomische Ansätze der Marketingtheorie vor und prüft sie im Hinblick auf ihren Praxisbezug. Marketingtheorie wird hier als angewandte Wissenschaft verstanden, deren Zielsetzung es ist, Gesetzmäßigkeiten oder zumindest...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020137
Clemens Pirker addresses the frequent doubt among researchers on how to deal with extreme and outlying observations in data analysis. He draws on various scientific domains to explore possible handling alternatives and the relevance of the phenomenon. In the empirical section, a published...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521270
This book challenges the roots and elements of the existing dominant paradigm of management, which can legitimize artless practices and result in dysfunction, and proposes an alternative based on a different understanding of human nature and social and economic life. This paradigm is designed to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396503