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The housing market, like every market, is the product of thousands of interacting buyers and sellers driven by different interests. But unlike other markets, the housing market is able to profoundly transform the socioeconomic structure and the image of a city. Very often, changes in urban space...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016125
In this open access publication, the social cohesion of urban neighborhoods and their residents is examined, which is often viewed as vulnerable since increased mobility, individualization, wider socio-economic and demographic changes have fundamentally altered the basis for everyday social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012696969
The world has still to emerge fully from the housing-triggered Global Financial Crisis, but housing crises are not new. The history of housing shows long-run social progress, littered with major disasters; nevertheless the progress is often forgotten, whilst the difficulties hit the headlines....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397571
Das vorliegende Buch zum Deutschen Alterssurvey (DEAS) stellt mit einem breiten Themenspektrum dar, dass die Lebensphase Alter vielfältig ist und sich wandelt: Ältere Menschen sind heute aktiver als vor 20 Jahren. Sie sind länger erwerbstätig, engagieren sich häufiger ehrenamtlich, sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015203611
Erneuerung der Innenstadt -- Die Stadt als Marke -- Erreichbarkeit -- Sauberkeit -- Sicherheit -- Helligkeit -- Attraktivität … -- Herzlichkeit -- Podiumsdiskussion -- Garanten der Zukunft der Innenstadt -- Otto Beisheim Förderpreis 2005 -- Laudationes …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014365
Der Wettbewerb im Handel ist durch vielfache Herausforderungen geprägt, sei es durch neue Geschäftsmodelle, durch neue Konkurrenten und Kooperationspartner oder neue elektronische Formate. Im „Handbuch Handel“ präsentieren namhafte Wissenschaftler und hochkarätige Vertreter der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014289503
This book is the first systematic exposition of advances in Kaiyu studies carried out by the author and his colleagues in Japan and other parts of Asia. Consumer shop-around behavior is referred to as Kaiyu in Japanese, a term widely used in several fields such as city planning, marketing, real...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397031
This work is motivated by the research gap evident in the area of forecasting models for the German office market. Since rent, price or yield forecasting research is mainly done by commercially oriented organizations, this work delivers an examination from a scientific point of view. Thus the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521168
und Problemstellung -- Begriffliche Grundlagen -- Theoretische und konzeptionelle Grundlagen -- Methodische Grundlagen und empirische Ergebnisse -- Implikationen für Wissenschaft und Praxis -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014334
Einleitung: Wie Sie dieses Buch nutzen können -- Einleitung: Wie Sie dieses Buch nutzen können -- Die persönliche Ebene des Führenden -- Veränderungen leicht gemacht -- Personalführung und -entwicklung im Alltag -- Mit Gestaltungskraft zur Erfolgskultur -- Mit Stärken zu individueller...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517170