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This book reviews forecasting data mining models, from basic tools for stable data through causal models, to more advanced models using trends and cycles. These models are demonstrated on the basis of business-related data, including stock indices, crude oil prices, and the price of gold. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020799
The book focuses on forecasting foreign exchange rates via artificial neural networks. It creates and applies the highly useful computational techniques of Artificial Neural Networks (ANNs) to foreign-exchange-rate forecasting. The result is an up-to-date review of the most recent research...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522719
Einleitung in die Ermittlung der Übernahme- und Fusionswahrscheinlichkeit für Akquiseziele in der deutschen Stahlindustrie auf Basis von Finanzkennzahlen -- Methodisch-konzeptionelle Grundlagen zu den eingesetzten Arbeitstechniken und Hypothesen zu Übernahmen und Fusionen -- Identifizierung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013503462
Preismanagement -- Stand der Forschung zu Erhebungsmethoden von Preisbereitschaften -- Kaufentscheidungsfaktoren im Markt für …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517040
Externe Referenzpreise als Marketing-Stimuli zur Beeinflussung des Käuferverhaltens -- Begriffliche und rechtliche Grundlagen von externen Referenzpreisen -- Verhaltenswissenschaftliche Bezugspunkte des Einsatzes von externen Referenzpreisen -- Erkenntnisse und Defizite der empirischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014290
Dynamic Pricing of services has become the norm for many young service industries - especially in today’s volatile markets. Steffen Christ shows how theoretic optimization models can be operationalized by employing self-learning strategies to construct relevant input variables, such as latent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425365
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520797
Die Vorlieben der Kunden zu kennen zählt zu den wichtigsten Voraussetzungen für eine erfolgreiche Produktpolitik, und ihre Messung ist ein zentrales Thema der Marketingforschung. Tobias Schneider stellt einen neuen Typus von Recommender-Systemen vor, der auf der Modellierung von Präferenzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517427
This book provides successful implementations of metaheuristic methods for neural network training. It is the first book to achieve this objective. Moreover, the basic principles and fundamental ideas given in the book will allow the readers to create successful training methods on their own....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520443
The 2018 International Conference on National Brand & Private Label Marketing is a unique academic forum for presenting and discussing original and significant contributions from researchers around the world on marketing issues facing retailers, store brand managers and national brand managers....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192306