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“We need to take cognition seriously.” (W. Brian Arthur, External Professor and Member of the Founders Society of the …
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Aktienkurse gelten als repräsentativ für den ‚wahren‘ Wert von Unternehmen, da sie der aggregierten Markterwartung bezüglich aller zukünftigen Renditen entsprechen. So plausibel dieser Zusammenhang in der Theorie ist, so komplex und undurchsichtig können die Mechanismen der Preisbildung...
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overconfidence, egocentrism, and the mythical fixed pie illusion oftentimes foreclose profitable results. A further cognitive bias is …
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In today’s competitive business environment, an optimal investment strategy is vital for every company. However, it is often endangered by unconscious mental biases inherent in every human being. Building on findings from cognitive psychology research, Sebastian Serfas shows in detail that and...
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an attentional bias toward past performance? An eye-tracking experiment on visual attention to mutual fund disclosures in … cognition intersect to play an important role in financial decision-making, and how to improve financial capacity through …
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Preisbildung an Aktienmärkten -- Ausgewählte empirische Untersuchungen zur Erklärung von Information Mirages -- Information Mirages an experimentellen Wertpapierbörsen -- Methodik zur Analyse von Information Mirages an der Computerbörse CAT -- Spezifikation der Information Mirages an der...
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Flatrate-Präferenz und Flatrate-Bias -- Empirische Überprüfung von Existenz, Konsequenzen und Determinanten der Flatrate …-Präferenz und des Flatrate-Bias anhand optionaler Mobilfunktarife -- Implikationen für Marketingpraxis und Marketingforschung … Flatrate-Bias bezeichnet wird, zu unterliegen. Die Autoren überprüfen anhand von Befragungsdaten zu optionalen Mobilfunktarifen …
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overoptimism -- 4.3 The desire to control time -- 4.4 Motivation to make accurate time usage predictions -- 4.5 Selection bias -- 4 …
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’Brien, Pamela Scott Sharkey and Ulf Andersson -- 9. Entrepreneurial Cognition and Behaviour: The Antecedent Role of Affect; Grace S …
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illustrates how research shows that it is possible to de-bias assumptions about gender and race - and the impact that this has on …
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