Showing 1 - 10 of 1,836
goods and externalities - III. Efficiency analysis - IV. Fiscal competition and optimality. … competition and optimality. The four pictures above evoke a key concept, method or model used in each of these four parts: MDP … outliers - Non Cooperative Fiscal Equilibria to characterize the outcomes of fiscal competition. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520614
Erklärungsmodellen des Underpricing-Phänomens auf Basis der Agency-Theorie sowie Ableitung von Hypothesen zur Überprüfung von …-Phänomens auf Basis der Agency-Theorie sowie Ableitung von Hypothesen zur Überprüfung von Einflussfaktoren Empirische Untersuchung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020440
The book addresses the mechanisms of culture in the digital age. Its author, professor at Higher School of Economics, tackles a number of highly relevant issues: the modus operandi of culture in a market environment, the role of money in the process and some methods intended to help consumers in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522755
book applies the Nobel Prize awarded economic theory of Adverse Selection to analyze the topic theoretically …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520588
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520482
Problemstellung -- Problemstellung -- Theoretische Grundlagen -- Steuerwirkung -- Steuerwettbewerb -- Investitionsneutrale Besteuerung -- Effektivsteuersätze -- Bekannte Definitionen -- Die Zusammenführung der Definitionen -- Vergleich der Definitionen -- Steuerbelastungsvergleich -- Empirie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014333
Theory and Economic Information -- Chapter 4 Behavioral Economics -- Chapter 5 Perfect Competition and Market Imperfections …Chapter 1 Introduction -- Chapter 2 Demand, Technology, and the Theory of the Firm -- Chapter 3 Introductory Game … -- Chapter 6 Monopoly and Monopolistic Competition -- Chapter 7 Product Differentiation -- Chapter 8 Market Structure, Industry …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016020
Einführung -- Wirtschaftsgüter -- Geld und Finanzgüter -- Märkte -- Nachfrage -- Angebot -- Kaufpreisbildung -- Mengenbildung -- Marktbegegnungen -- Marktbeispiel -- Marktsimulation -- Marktsstatik -- Marktstochastik -- Marktdynamik -- Absatzstrategien -- Beschaffungsstrategien --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020186
1. Marktökonomische Grundlagen.- 2. Kartelle und Fusionen.- 3. Wettbewerbsrechtlicher Rahmen -- 4. Differenzierung und Innovation -- 5. Designwettbewerb -- 6. Qualitätswettbewerb und Produktinnovation -- 7. Patentrennen und Patentschutz -- 8. Prozessinnovationswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020943
Einleitung -- Ökonomische Grundlagen -- Theorie der zweiseitigen Märkte und Medienplattformen -- Wirtschaftspolitische …Das vorliegende Buch stellt erstmals die Theorie der zweiseitigen Märkte und deren Anwendung auf Medienmärkte intuitiv … der Theorie dargestellt. Anhand von realen Wettbewerbsfällen auf Internet-, Zeitungs- und Zeitschriftenmärkten wird …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021325