Showing 1 - 10 of 373
This is an advanced guide to optimal stopping and control, focusing on advanced Monte Carlo simulation and its … classical simulation based algorithms before introducing some of the new, cutting edge approaches under development …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398321
Why Do We Simulate? -- Simulation Programming: Quick Start -- Examples -- Simulation Programming with VBASim -- Two … Views of Simulation -- Simulation Input -- Simulation Output -- Experiment Design and Analysis -- Simulation for Research …This graduate-level text covers modeling, programming and analysis of simulation experiments and provides a rigorous …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016471
In der Finanzwelt ist der Einsatz von Finanzderivaten zu einem unentbehrlichen Hilfsmittel zur Absicherung von Risiken geworden. Dieses Buch richtet sich an Studierende der (Finanz-) Mathematik und der Wirtschaftswissenschaften im Hauptstudium, die mehr über Finanzderivate und ihre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517186
Aus Kreditgeberperspektive ist die Abbildung von Kreditrisiken bei Kreditvergabeentscheidungen sowie bei der Überwachung laufender Engagements von großer Bedeutung. Durch die Modifikation der Baseler Eigenkapitalvereinbarungen wird die Ermittlung kreditnehmerspezifischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517423
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520450
hours worked) in 21 OECD countries over the period 1970-2011. Towards this end, the authors apply a large battery of panel …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401997
regression model as a framework for introducing simulation-based tests to help perform econometric analyses. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106176
Dieser Band stellt praxisorientiert die Monte-Carlo-Simulation (Risikosimulation) vor, die es ermöglicht, den … Unternehmensplanung und Risikoanalyse mittels Monte-Carlo-Simulation eine Risikoaggregation durchgeführt wird (mit Excel und der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401784
Marketers have to understand how the information that consumers associate with a company and its products affects their responses to those products. Adressing this issue, Markus Meierer analyzes firstly if consumers from Germany, France, Romania, Russia, and the USA perceive an internationally...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015144
) and shows how they can be priced in interaction using Least Squares Monte Carlo simulation. The pricing model is …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015290