Showing 1 - 10 of 559
Die Zielgruppe LOHAS: Konsumverhalten und Werte-Set -- Marketing-Zielgruppendifferenzierung -- LOHAS-Studienübersicht -- Mediennutzung -- Zukunft der Zielgruppe LOHAS -- Strategische Bedeutung und Marktpotential -- LOHAS-Marktbearbeitung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018172
Der Wandel zu Lifestyle und Nachhaltigkeit -- Leben auf der Suche nach Sinn und Spiritualität -- Die Zielgruppe für Ihr Unternehmen -- Umweltmanagementsystem: Auch Lieferanten müssen mitziehen -- Marketing für Lohas -- So finden Sie Ihre Nische -- Zukunftsperspektive 2020.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517235
The role of the consumer has changed from seeking the most satisfaction from goods and services to reconciling consumption with active citizenship, which links consumption to modern social issues such as environmental protection, sound business ethics, and fair working conditions. Understanding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520395
This unique book breaks original ground in management and organization studies by drawing on over 2½ years of ethnographic study in a major UK international airport group. Much has been written about the ‘McDonaldisation’ or ‘Disneyization’ of society, but few have been attentive to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396455
This book explores the issue of consumer financial education, responding to increased interest in, and calls to improve peoples’ financial literacy skills and abilities to understand and manage their money. New conceptual frameworks introduced in the book offer academic audiences an innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398351
Multi-Channel Retailing hat sich als Distributionsstrategie fest im Handel etabliert. Auf Grund der zunehmenden Verbreitung des Multi-Channel Retailing in der Handelspraxis ist eine Differenzierung allein auf Grundlage des Geschäftsmodells heute nicht mehr erfolgversprechend. Vielmehr muss das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016955
Grenzenloses Direktmarketing? Bestandsaufnahme, Trends und Ausblick -- 1. Kapitel -- 1 Lokale Punktlandung durch globale Planung Integrierte Direktmarketing-Kampagne der DHL Global Mail für 14 Länder -- 2 Ausgetretene Wege mit Erfolg verlassen Inteligo erschließt neue Adresspotenziale in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018991
Marcel Schützenmeister zeigt in dem Buch theoretisch auf, unter welchen Bedingungen die Geldpolitik einen unmittelbaren Einfluss auf die Wohnimmobilien- und private Konsumnachfrage in einer Ökonomie ausübt. Eine weitere zentrale Erkenntnis ist, dass bei Erfüllung dieser Bedingungen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019756
Despite the huge expansion in consumer credit in the last 25 years there are very few texts describing the operation of consumer credit markets. Consumer Credit Fundamentals is the first book to provide a broad cross-disciplinary introduction to the subject. It covers the history of credit, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106173
Preface -- 1 Local Utilities in the German Electricity Market and their Role in the Diffusion of Innovations in Energy Efficiency and Climate Change Mitigation -- 2 Contracting and Mikro-KWK - the Role of Municipal Utilities in Germany -- 3 Governance variety in the energy service contracting...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015535