Showing 1 - 10 of 1,786
This book reassesses central topics in cultural economics: Public finance and public choice theory as the basis for … or War -- Theory and practice of cultural heritage policy -- On Judging Art and Wine -- Afterword …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397121
This book addresses the recent debate about copyright law and its impact on the distribution of scientific knowledge from an economic perspective. The focus is on the question whether a copyright regime or an open access regime is better suited to the norms and organizational structure in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402001
Few would doubt the potential of information technology to connect individuals, firms and organisations. Whether this will actually lead to the integration of markets and societies is a different issue. The articles collected in this book shed light on crucial considerations for the success of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520607
-- Nutzenorientierte Produktgestaltung am Beispiel von Pkw -- Testmarktsimulation am Beispiel von Körperpflegemittel -- Markentransfer am …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517453
Die heutige Zeit bietet noch nie dagewesene Möglichkeiten, unsere kühnsten Träume zu träumen und zu realisieren. Gleichzeitig werden wir mit den größten Herausforderungen für eine „gesunde“ bzw. nachhaltige Entwicklung unserer Welt konfrontiert. Basierend auf einer systemischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425170
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520846
unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol … Produktdifferenzierung. Dazu gehören (aus kurzfristiger Sicht) Absatz- und Preisstrategien und (aus langfristiger Sicht) Innovations-, F …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516935
Mit der zunehmenden Fragmentierung der Automobilmärkte stellt sich die Frage, wie Kunden hybride Produkte, die auf zwei oder mehr bekannten Produktkategorien basieren, in ihre bestehende Wissensstruktur integrieren. Darüber hinaus ist interessant, welche Marketingmaßnahmen die kognitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015249
Markenerosion bezeichnet gemeinhin die nachlassende Differenzierungskraft von Marken. Doch welche Ursachen hat das Auftreten einer Markenerosion und welche Implikationen resultieren für die Managementpraxis? Adele Patricia Lodde untersucht die Entstehungsursachen dieses Phänomens, in dem sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425043
The Decision to Patent with Vertical Product Differentiation -- An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Vertical Product Differentiation -- The Decision to Patent with Horizontal Product Differentiation -- An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Horizontal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522842